جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز مشاوره اصفهان

حوزه/ دوره های راهنمایی و مشاوره به صورت مستمر در استان ها و در این ایام به صورت مجازی، ویدیو کنفرانس و نیز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی رضایی، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، ضمن بیان گزارش عملکرد امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه در سال تحصیلی جاری، اظهار داشت: دوره های راهنمایی و مشاوره به صورت مستمر در استان ها برگزار می شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام هم به صورت مجازی، ویدئو کنفرانس و نیز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.  این دوره ها در مرحله مقدماتی و تکمیلی، هرکدام طی ۱۲۰ ساعت، توسط اساتید خبره برگزار می گردد. هرکدام از این مراحل آزمون پایانی و مصاحبه خاص خود را داشته و پس از آزمون و مصاحبه مرحله تکمیلی، مشخص می شود این افراد درکدام زمینه مشاوره ای دارای استعداد هستند.

مدیر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: زمینه های مشاوره ای مهم در حوزه علمیه عبارتند از: تحصیلی، ازدواج، خانواده، روانشناختی، کودک و نوجوان و نیز مشاوره و درمان چندبعدی-معنوی.

حجت الاسلام رضایی گفت: افرادی که در دوره های مذکور شرکت کرده و به حدنصاب علمی لازم می رسند، هرکدام بر حسب استعداد، به کارگروه هایی که با عناوین بالا تشکیل شده اند، راه می یابند. سپس در این کارگروه ها آموزش های لازم برای کسب تخصص و ارائه مشاوره به طلاب و سایر افراد را خواهند دید. این کارگروه ها  در حال حاضر فعال بوده و جلسات آن ها به صورت منظم در حال اجراست.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از کارگروه های مورد اشاره، کارگروه تحصیلی و استعدادیابی است. هدف از طرح استعدادیابی، رصد استعدادهای طلاب، شناسایی آن ها، برگزاری دورهای عمومی و تخصصی است که نهایتاً طلاب پس از اتمام دوره سطح یک، بتوانند با نگاهی باز و با شناخت خوبی که از استعدادهای خودشان پیدا می کنند، در انتخاب مراحل بعدی تحصیلی و شغلی به شکلی دقیق تر و متناسب با شرایط روحی و استعدادهای درونیشان اقدام نمایند.

حجت الاسلام رضایی افزود: طرح های دیگری نیز همچون مشاوره پیش از ازدواج را در دست اجرا داریم و طی سال جاری، تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ نفر برای شرکت در این کارگاه ها ثبت نام نموده اند. البته با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده این کارگاه ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

وی عنوان داشت: کارگاه هایی نیز برای خانواده ها همچون مهارت های زندگی و فرزندپروری از دیگر برنامه های این واحد است. تهیه و تولید سی دی های مشاوره ای در موضوعات مختلف و نیز بازنگری کتاب کار برای مشاورین محترم مدارس علمیه کشور را هم در دست اقدام داریم و به این ترتیب یک بسته کامل با موضوع مشاوره تحصیلی را برای مشاورین محترم مدارس تهیه و ارسال می کنیم.

 مدیر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت:از کتاب هایی که توسط این واحد چاپ شده است می توان به کتاب «مهر و اقتدار در خانواده» و «مشق مهر» اشاره نمود. در حال حاضر در ۸ استان مرکز مشاوره فعال داریم وبه زودی ۴ استان دیگر هم به جمع آنها می پیوندد. در حال حاضر، مرکز مشاوره حوزه علمیه قم در ایام کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده خدمت رسانی به طلاب و خانواده های آنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha