چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه /عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امام صادق (ع) در تبیین و تثبیت مکتب فقهی، عقیدتی و ولایی به‌خوبی عمل کردند، گفت: ایشان نقش ویژه‌ای در مقابله با انحرافات فقهی و فرهنگی داشتند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ایشان نقش ویژه‌ای در مقابله با انحرافات فقهی و فرهنگی داشتند و درواقع باکلاس‌های درس و روشنگری‌های خودشان اجازه ندادند تحریفی در آن برهه تاریخی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در کتب اهل تسنن و شیعه مفصل مطالب مهم بیان‌شده است که یکی از آن‌ها را می‌توان تقویت شیعه ۱۲ امامی عنوان کرد.

آیت‌الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: اهل سنت نیز بر روی علم و نقش ویژه‌ای حضرت در احیای اسلام ناب تأکیددارند به‌طوری‌که ابو حنفیه خودش می‌گوید اگر دو سالی را که در خدمت صادق نبودم نمی‌توانستم مسائل را شناسایی و حل‌وفصل کنم.

وی با اشاره به تاریخ آن دوره ابراز داشت: بنی‌عباس که با حیله و تزویر بنی امیه را کنار زد، در این کش‌وقوس فرصتی برای امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فراهم شد تا اسلام ناب محمدی را در جامعه پیاده کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امام صادق (ع) در تربیت شاگرد بسیار موفق عمل کردند به‌طوری‌که در کتب معتبر عنوان‌شده که وی در طول عمر مبارک خودشان حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) تبیین و تثبیت مکتب فقهی، عقیدتی و ولایی را به‌خوبی انجام دادند و میراثی ماندگار از خود به‌جای گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha