جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در برگزاری کنسرت با ضوابط قانونی مشکلی وجود ندارد، به این دلیل که همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم، اما آنچه باید به آن توجه کنیم این که آیا کنسرت‌ها توانایی ایجاد نشاط اجتماعی را دارند و تا چه اندازه در این رابطه موفق بوده‌اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع جوانان استان همدان، با تاکید بر اینکه خلا و بحران هویتی در بین جوانان موضوعی است که باید مراقب آن باشیم، اظهار داشت: مجمع جوانان استان باید برنامه ریزی ویژه‌ای در جهت حفظ هویت اسلامی، دینی و ملی جوانان کشور داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جوان ارتباطی با ایستایی و توقف ندارد، ابراز کرد: جوان نباید برای حل مشکلش منتظر دیگران باشد، بلکه باید خود نقش محرک داشته باشد و با توان خود برای رفع مشکلات حرکت کند و این همان انتظاری است که از یک جوان وجود دارد.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در مسیر تحقق این بیانیه نقش اصلی بر عهده جوانان است، اما باید به این نکته هم توجه کرد که جوان برای قدم گذاشتن در این مسیر باید دو مولفه معنویت و اخلاق را همراه خود داشته باشد.

امام جمعه همدان، نتیجه عدم دارا بودن این دو خصوصیت را عقیم ماندن فعالیت‌های اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: علت اینکه برخی از مسئولان در اوایل انقلاب صحبت از عدالت‌خواهی و انقلابی‌گری می زدند اما امروز دیگر آن کارایی را ندارند، نبود دو ویژگی معنویت و اخلاق در وجود آنها است.

وی، خواستار توجه جدی به مباحث اشتغال و ازدواج جوانان شد و گفت: هم مسئولان و هم جوانان باید این دو مسئله اصلی جوانان را در کانون توجه خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه استان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی و صنایع دستی دارد، بیان کرد: متاسفانه آنچه از کار تعریف شده است نشستن پشت میز و داشتن کار اداری است، در حالی که اگر بتوانیم در بعد توانمند سازی و ایجاد نگاه واقعی به کار در بین جوانان حرکت کنیم می‌توان تا حد زیادی به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت در همدان، ابراز کرد: در برگزاری کنسرت با ضوابط قانونی مشکلی وجود ندارد، به این دلیل که همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم، اما آنچه باید به آن توجه کنیم این که آیا کنسرت‌ها توانایی ایجاد نشاط اجتماعی را دارند و تا چه اندازه در این رابطه موفق بوده‌اند؟

حجت الاسلام‌والمسلمین شعبانی با طرح این سؤال، جوانی که مشکلات مالی دارد آیا می‌تواند با خرید بلیط آنچنانی در کنسرت‌ شرکت کند، گفت: این گذاره که برگزاری کنسرت نشاط اجتماعی را برای عموم جوانان ایجاد می‌کند، یک گذاره غلط و اشتباه است، چرا که معمولا در کنسرت ها تنها قشر خاصی حضور دارند.

وی تاکید کرد: مجمع جوانان و مسئولان مربوطه باید به دنبال راهکاری برای ایجاد نشاط اجتماعی عمومی باشند و در این راه با ارائه راهکارها و برنامه‌های گوناگون به دنبال تحقق آن باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha