شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهارت

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین پیش نیازهای توسعه اشتغال در کشور، ارتقای سطح مهارتی دانشجویان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین هاشمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر، اهمیت و ضرورت مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها به منظور ایجاد اشتغال مناسب برای آن ها به خوبی در سطح جامعه درک شده، اما ما نباید صرفاً به شعارها اکتفا کنیم بلکه زمینه سازی در مقام عمل برای تحقق این مهم بسیار لازم است.

وی افزود: شاید جالب و قابل توجه باشد که ما در وضعیت کنونی معمولاً در رشته های مرتبط با علوم پزشکی کمتر فارغ التحصیل بیکار سراغ داریم چرا که پیوند دانشجو و دانشگاه با مراکز درمانی به طور نسبی برقرار است، ضمن آن که مهارت دانشجویان پزشکی و رشته های مرتبط در طول تحصیل به مرور افزایش پیدا می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: متاسفانه در رشته های دیگر حتی بسیاری از رشته های فنی و مهندسی این ارتباط یا وجود ندارد یا بسیار کمرنگ و ضعیف است و از این رو بنده معتقدم بحث مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را باید جدی بگیریم و برایش طرح و برنامه عملیاتی در کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به همین مساله از آن جا که زمینه ساز اشتغال جوانان است، باعث تقویت امید و نشاط اجتماعی می شود، ضمن آن که به تبع این قضیه با کاهش آمار بیکاری نسل جوان، تأثیر بسیار شگرفی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی هم دارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha