چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 906551
۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
روایت جهاد

حوزه/ قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان با تاکید بر ضرورت انعکاس فراگیر فعالیت جهادی جهادگران، جزئیات فراخوان آثار و برگزاری جشنواره «روایت جهاد» را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری«حوزه»  از تهران، محسن دوباشی، قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان، پیش ازظهر چهارشنبه 4 تیرماه، در نشست خبری جشنواره روایت جهاد با بیان اهداف این جشنواره اظهار داشت: بازخوانی کنش های انقلابی نشان می دهد که مردم در پیگیری چالش های به وجود آمده برای کشور نقش واقعی خود را ایفا کردند و این طور نبوده است که به صورت فانتزی بخواهند خودنمایی کنند و موید این مطلب در موضوع ویروس کرونا کاملا برای همگان ظهور پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر  بتوانیم در مشکلات مختلف که در آینده ممکن است برای اجتماع و کشور ایجاد شود، نقش درستی برای افراد تعریف کنیم و در یک چارچوب درست و منطقی قرار دهیم، خواهیم توانست از مشکلات عبور کنیم.

دوباشی با بیان اهداف برگزاری جشنواره روایت جهاد، افزود: دبیر خانه جشنواره روایت جهاد قصد دارد با روایت جدیدی از تلاش های مردمی برای شکست کرونا که بصورت خودجوش و جهادی صورت گرفت، ثبت و ضبط کند.

قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان در پاسخ به این سوال ‌که اگر قرار است مردم مشکلات ‌کشور را حل کنند، پس وظیفه و نقش دولت چه خواهد بود، پاسخ داد: به نظر ما در گام دوم انقلاب اسلامی ایران تصویری زیبا از نقش آفرینی مردم اتفاق افتاد و مردم در ایجاد این تصویر نقش کلیدی داشته اند و با وجود عملکرد دولت و مسئولین مرتبط، مردم در مواقع حساس و حیاتی به کمک مسئولین شتافته اند تا مکمل فعالیت های دولت باشند و در حین حال نقش دولت را نیز نباید نادید گرفت که عملکرد خوبی در قضیه کرونا ایفا کرده است.

وی ادامه داد: در جریان شیوع ویروس کرونا این ادعا کاملا ظاهر و اثبات شد که افراد با هر شغل و مسئولیتی در وسط میدان با نگاه جهادی وارد شدند و همین نگاه توانست این مشکل بزرگ را حل کند. همچنین می توان نگاه جهادی را در بسیاری از مشکلات موجود کشور پیاده سازی کرد به شرط اینکه بتوانیم نقش ها و تصویرگری ها را خوب ببینیم

دوباشی با تاکید بر ضرورت انعکاس فعالیت های جهادی، تاکید کرد: باید پرسید با اقدامات جهادی صورت گرفته چند اثر مستند فاخر توانستیم تهیه و تدوین کنیم؛ هدف ما در جشنوار روایت جهاد انعکاس هنرمندانه اقدامات جهادی به جامعه است‌.

وی در خصوص زمان و شرایط جشنواره روایت جهاد، توضیح داد: همه جهادگران شرایط شرکت در جشنواره را خواهند داشت. فراخوان جشنواره نیز از ۲۲ خرداد  شروع شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت. تاریخ انتخاب آثار و اطلاع رسانی نیز در شهریور ماه خواهد بود.

قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان با اشاره به محورهای جشنواره روایت جهاد، توضیح داد: محورهای جشنواره در دو گروه «انفرادی» و «گروهی» خواهد بود. در محور «گروهی» از موسسات و نهاد های مردمی، خیریه، گروه های جهادی، بسیج، هیئت های مذهبی، سرود، تئاتر و نقش محوری گروهای علمی و فرهنگی، استفاده خواهد شد. در محور «انفرادی نیز سعی خواهد شد با حضور دانش آموزان و دانشجویان، طلاب، روحانیون و زنان و افراد از هر صنفی و شغلی ارتباط بگیریم.

دوباشی با معرفی بخش های جشنواره روایت جهاد، بیان داشت: این جشنواره شامل بخش های مختلف از قبیل فیلم که دارای فیلم کوتاه، نماهنگ و کلیپ است. در بخش مستند نیز بصورت تصویر و گزارشی خواهد بود. علاوه بر این دو بخش؛ جشنواره در بخش های سرود، انیمیشن، داستان کوتاه، شعر، پژوهش علمی، دلنوشته، خاطرات شفاهی و عکاسی هم فراخوان آثار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha