پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قوه قضائیه

حوزه/ مبارزه با فساد امروز در حالی به‌عنوان اصلی‌ترین هدف این قوه تعیین‌شده است که نظام بیش از هر زمان دیگری نیاز به این اقدام انقلابی داشت.

خبرگزاری حوزه | بیش از یک سال از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در مسند قوه قضائیه می‌گذرد؛ حضوری که با استقبال مردم روبرو شده و به‌خوبی می‌توان این رضایت‌مندی را در جامعه مشاهده کرد.

رئیسی در طی این مدت به‌خوبی توانسته با فساد که رسالت اصلی این قوه است مبارزه کند که همین موضوع رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

مبارزه با فساد امروز در حالی به‌عنوان اصلی‌ترین هدف این قوه تعیین‌شده است که نظام بیش از هر زمان دیگری نیاز به این اقدام انقلابی داشت.

فسادها و پرونده‌هایی که در طی سال‌های اخیر رسانه‌ای شده به‌نوعی در حال رقم زدن یک بی‌اعتمادی بین مردم و ارکان نظام بود که با اقدامات اخیر رئیس قوه قضائیه این فضا کاملاً عوض‌شده است.
در واقع نفوذ برخی از باندها و جریان‌های قدرت در بدنه قوه قضائیه موجب شده بود که برخی از پرونده‌ها از دایره و مسیر اصلی خود خارج شود که با ورود رئیسی به ساختمان قوه قضائیه به‌تدریج و با اقدامات حساب‌شده عناصر این نفوذ شناسایی و محاکمه شدند یا در حال محاکمه شدن هستند.

به‌ عبارت‌ دیگر این اقدامات انقلابی موجب شده است که امید و وفاداری مردم به‌نظام بیش‌ازپیش ظهور و بروز پیدا کند که درواقع یکی از اهداف اصلی نظام است که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب امیدوار باشند و طعم عدالت و مبارزه با فساد را بچشند.

از سوی دیگر فسادستیزی قوه قضاییه به‌عنوان یک اهرم قدرتمند موجب اقتدار و تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که خود بزرگ‌ترین دستاورد است.

در این میان قطعاً حلقه‌های قدرت و فساد به دنبال ضربه زدن به قوه قضاییه خواهند بود و اقدامات مختلفی در جهت خنثی کردن این برنامه‌ها خواهند داشت که نیاز به مقاومت و البته همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری با قوه قضائیه است.

می‌توان گفت در سایه همدلی و همراهی همه ارکان نظام است که مفسدان نه‌تنها قدرت هیچ اقدامی را نخواهند داشت بلکه در ذهن خودشان نیز نمی‌توانند تصور خطا و فکر شوم بکنند.

به‌هرحال باید گفت مردم این روزها بیش از هر زمان دیگری مبارزه با مفسدان را خواستار هستند و با اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته بیش از هر زمان دیگری برای تحقق این مهم امیدوارند.

محمدی - فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha