پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سجاد عمرانی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: حقیقتاً کم توجهی به مقوله فرهنگ و مسایل فرهنگی در جامعه نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سجاد عمرانی طی سخنانی در جلسه هیئت امنای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان قم که با هدف انتخابات جدید هیئت مدیره در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری نشست هم اندیشی و بهره مندی از دیدگاه ها و پیشنهادات خیرین در حوزه کتاب و کتاب خوانی موجب رشد و ارتقای سطح مطالعه در جامعه می شود، گفت: دغدغه خیرین در معرفی فرهنگ غنی اسلامی ایرانی به ویژه در مهد فرهنگ شیعی، امری ستودنی و مورد ستایش است چرا که همواره فرهنگ کمتر مورد توجه قرار گرفته و این نگرانی وجود دارد که در سایه کم توجهی به مسایل فرهنگی در جامعه ما لطمات قابل توجهی ببینیم.

وی با بیان این که در زمینه توجه به مسایل فرهنگی، شهر و استان مقدس قم باید الگوی کل کشور باشد، افزود: واقعیت آن است که در حال حاضر وجود تنها ۲۳ باب کتابخانه عمومی برای مردم قم کافی نیست و لذا برای افزایش کمی و کیفی در این قضیه، ورود و حمایت مالی و معنوی مدیران ارشد استانی و خیرین بسیار مهم است تا در این امر مهم و کلیدی، یاری گر و کمک رسان نهاد کتابخانه ها باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین گفت: هزینه ساخت، تجهیز و تامین منابع در کتابخانه یک سرمایه گذاری عظیم است که آیندگان نیز از آن سود خواهند بُرد و لذا باید بیش از پیش به این قبیل امور توجه کرد.

وی در ادامه به آیات و احادیثی نورانی که درباره احسان و نیکوکاران آمده، اشاره کرد و گفت: از جمله عباداتی که می توان پنهانی و آشکارا انجام داد، همین انفاق و نیکوکاری است که رضایت خالق و مخلوق را به همراه دارد، به خصوص انفاق و نیکوکاری با طعم و رنگ فرهنگی که قطعاً اجر بالاتری هم دارد.

در ادامه این جلسه عباس مهرابی قمی، رئیس هیات مدیره خیرین، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن خیرین، کتابخانه ها و مطالعه را باعث توسعه فرهنگی، اجتماعی و علمی در جامعه عنوان کرد و افزود: خیرین، کتابخانه ها را متعلق به آحاد مردم می دانند و در رفع مشکلات آن مانند تجهیزات، تامین منابع و راه اندازی آن از هیچ گونه کمکی دریغ نمی کنند و آن را باقیات الصالحات می دانند.

سپس هیات مدیره خیرین استان قم ضمن تشکر از توجه اداره کل کتابخانه ها به جایگاه خیرین افزود: کمک به رشد جامعه به ویژه در زمینه کتاب و کتابخوانی امری مقدس به شمار می رود که همه بزرگان در این حوزه اتفاق نظر دارند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمد آتش زر، عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: توجه خیرین به کتابخانه های عمومی مایه تحول عمیق در وادی فرهنگ اسلامی ایرانی است که بسیاری از نیازهای مخاطبین امروز را رفع می کند و تشکیل این مجمع با هدف بهره مندی از ظرفیت نیکوکاران در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف قم با توجه به شرایط موجود است.

گفتنی است: در خاتمه جلسه با نظارت مسئولان اداره کل کتابخانه ها، خیران استان شامل آقایان عباس مهرابی قمی، ناصر علایی، آل احمد، حسن مالکی نژاد، نوپوش، سیدباقر تکیه ای، حمیدرضاخرمی، خوشرفتار و سعید رجبیان به عنوان هیئت امنای جدید انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان انتخاب شده و آقایان غلامرضا اخوان به عنوان بازرس اصلی و مهندس ایرانی به عنوان بازرس علی البدل این انجمن معرفی شدند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha