سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش شورای زکات استان خوزستان

حوزه/ همایش شورای زکات استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست شورای زکات استان خوزستان، با حضور حجج‌اسلام و المسلمین تقوی، رئیس شورای زکات کشور، موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری و همچنین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و ائمه جمعه و فرمانداران استان در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

سهم فقرا در خوزستان از پرداخت زکات بیش از ۸۰ درصد است

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، با بیان اینکه سهم فقرا در خوزستان از پرداخت زکات بیش از ۸۰ درصد است، گفت: سال گذشته حدود شش هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد که با همین وضعیت موجود کشور می‌توانیم امسال این رقم را به ۱۰هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ترویج فریضه زکات، سبب ریشه‌کن شدن فقر در جامعه می‌شود، گفت: به لطف الهی هر سال پرداخت زکات بیشتر می‌شود و خداوند نیز بلایا و گرفتاری‌های جامعه را به برکت عمل به احکام دین برطرف می‌کند.

درخواست از فرمانداران برای اهتمام به فریضه پرداخت زکات

همچنین در ادامه، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۸ میلیارد ریال زکات در خوزستان جمع‌آوری شد، بیان کرد: اگرچه این آمار نسبت به سال ماقبل، حدود ۳۰درصد افزایش داشت اما این مهم در حالی است که خوزستان پارسال با سیلاب مهیب و بی‌سابقه روبه‌رو بود و بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرآب رفت.

وی از فرمانداران استان به‌عنوان نایب رئیس ستاد زکات شهرستان درخواست کرد تا در زمینه پرداختن به فریضه زکات اهتمام ورزند.

از مجموع زکات دریافتی ۸۵درصد برای نیازمندان و فقرا هزینه شده است

بر اساس این گزارش، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز در این مراسم، اظهارداشت: از مجموع زکات دریافتی ۸۵درصد برای نیازمندان و فقرا و ۱۵درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۰میلیارد ریال زکات در خوزستان دریافت شده و این روند رو به رشد در ماه‌های پیش رو ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم، از متولیان فعال در امر زکات خوزستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha