جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ موضوع مهم در کنار تبلیغ دین، بحث دشمن شناسی امام رضا(ع) و بصیرت دادن به مردم است. اهل بیت(ع) از این اقدام مهم هیچ گاه غفلت نمی کردند و از فرصت های مختلف اقدام به بصیرت افزایی مردم می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) گفت: سراسر وجود و زندگی امام رضا پر از برکت و خیر بوده است، چه آن زمانی که در مدینه و بعدها به ایران آمدند. در این رابطه می توان به تربیت شاگرد، برگزاری جلسات و حلقات علمی با ادبا و مناظره با فرق و ادیان و همچنین بصیرت افزایی نسبت به فتنه های دستگاه خلیفه عباسی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: این خیر و برکت تنها منحصر به دوران حیات شان نبوده است، بلکه بعد از شهادت هم مردم ایران اسلامی از خیرات و برکات حضرت نهایت استفاده را می کنند.

امام جمعه ساری بابیان این که ایشان از طریق ابزار تبلیغ و پیام رسانی به بیان معارف و تربیت شاگردان می پرداختند و از هیچ فرصتی به سادگی نمی گذشتند، اظهار کرد: از جمله این موارد می توان به راه اندازی شبکه وکالت و حضور در مناظرات علمی اشاره کرد. حضرت در مناظرات علمی در کنار اثبات حقانیت تشیع، به تبیین درست معارف دین هم می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: موضوع مهم در کنار تبلیغ دین، بحث دشمن شناسی امام رضا(ع) و بصیرت دادن به مردم است. اهل بیت(ع) از این اقدام مهم هیچ گاه غفلت نمی کردند و از فرصت های مختلف اقدام به بصیرت افزایی مردم می کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: امام رضا(ع) با پذیرش ظاهری ولایتعهدی توانستند گام مهمی در روشنگری اهداف دشمن و دستگاه بنی عباس بردارند. مأمون می خواست حضرت را تحت فشار قرار دهد و به مردم بفهماند کسی که شما عاشق و طرفدار او هستید، خود دلبسته دنیا و خلافت است، ولی حضرت با تیزبینی و هوشیاری این تهدید را تبدیل به فرصت کردند و از این طریق ضمن خنثی کردن توطئه مأمون، به وحدت مسلمین پرداختند.

امام جمعه ساری ادامه داد: یکی دیگر از موارد بصیرت افزایی حضرت، سیره عملی ایشان و الگو گیری از سیره پیامبر اسلام(ص) است. در روز عید فطر و برای خواندن نماز عید قربان و نماز طلب باران حضرت با پای پیاده به میان مردم می روند، این صحنه را تا کنون مردم ندیده بودند، حضرت با این حرکت نشان داد که اسلام مخالف اشرافی گری و تجمل گرایی است و این دقیقا نقطه مقابل سیره و برنامه دستگاه بنی عباس بود که به شدت تجمل گرا بودند.

313/40

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha