شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام رضا

حوزه/ طلبه و محقق پاکستانی با اشاره به جایگاه امام رضا (ع) در شبه‌قاره گفت: امام رضا (ع) تنها امامی که در شبه‌قاره مذاهب مختلف آن را قبول دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید احمد رضوی پیش از ظهر امروز در همایش جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ ملل که در سالن امام خمینی (ره) موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه امامت در فرهنگ بین‌الملل را از امام رضا (ع) مشخص کرده و همان زمان‌ بر مبلغین تأکید کرده‌اند که محاسن کلام اهل‌بیت را در جهان بیان کنند.

وی ادامه داد: همه ائمه از پیغمبر اسلام گرفته تا امامان و اهل‌بیت (ع) در شبه‌قاره هند جایگاه ویژه‌ای دارند به‌طوری‌که مسلمانان زیارت امام رضا (ع) را بیش از سفر به حج سفارش می‌کند و به‌طورکلی ارادتی که در فرقه‌های مختلف به امام رضا (ع) دارند بسیار جالب‌توجه است

رضوی تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین کشوری که انقلاب را پذیرفت کشور پاکستان بود که ناشی از فرهنگ رضوی و علاقه مردم این کشور به امام رضا (ع) است.

وی ابراز داشت: در خصوص تقریب در شبه‌قاره هند تندوری‌هایی است اما بااین‌وجود در شبه‌قاره تنها امامی که مذاهب مختلف آن را قبول دارند امام رضا (ع) است.

این طلبه و محقق پاکستانی افزود: بارگاه ایشان را دارالشفاء می‌دانند و برخلاف دیدهای منفی که در خصوص زائران شبه‌قاره در ایران وجود دارد آن‌ها برای احترام به مقام امام رضا (ع) با پای پیاده به زیارت حضرت می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha