پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار سرپرست وزارت سمت با آیت الله اعرافی

سرپرست وزارت صمت گفت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان طرح های تولیدی امروز در قم به بهره برداری رسید و این در حالی است که بخشی از این واحدهای تولیدی به حالت راکد درآمده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه، در دیدار با آیت الله اعرافی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: در اوایل کرونا بابت تهیه ماسک مشکلاتی داشتیم، امروز از روزی ۲۰۰ هزار ماسک، به تولید روزی ۶ میلیون ماسک رسیدیم و در حال حاضر در بخش لباس پرستاری هیچ کمبودی وجود ندارد.

سرپرست وزارت صمت گفت: در بازگشایی ها از ابتدا هوشمندانه کار شد و استدلال ما این بود که کار و تلاش نباید تحت الشعاع کرونا باشد.

خیابانی از خودگذشتگی جامعه اصناف را فراموش نشدنی دانست و عنوان کرد: سه میلیون واحد صنفی ما که حدود ۷ ونیم میلیون شاغل داشتند از اوایل اسفندماه تا ۲۶ فروردین تعطیل بودند.

وی اضافه کرد: برخی از کارخانجات ما در ایام کرونا حتی بیشتر هم تولید کردند، اما برخی از صنوف مانند پوشاک متضرر بودند که جمعیت شاغل آن ها قریب به سه میلیون و ۵۰۰ نفر بود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شاغلین ما آسیب دیده اند که برای آن ها وام هایی در نظر گرفته شده است؛ همچنین ۹۰۰ هزار نفر در بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

خیابانی اضافه کرد: در اسفند، فروردین و اردیبهشت تمامی مرزها بسته بود که از ابتدای خرداد بازگشایی مرزها را داشتیم و در حال حاضر ۸۰ درصد مرزها باز هستند.

وی بیان کرد: بعد از ۲۰ سال رشد اقتصادی چین منفی شده است، در اروپا هم کشورها از کرونا متضرر شدند، اما در کشور ما عمده تولیدات ما در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته وضع بهتری دارد.

سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان طرح های تولیدی امروز در قم به بهره برداری رسید و این در حالی است که بخشی از این واحدهای تولیدی به حالت راکد درآمده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha