پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا محمدی

حوزه/ نشست علمی تخصّصی نقد و بررسی برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی»، از سری برنامه های ویژه ماه مبارک رمضانِ امسال، در صبح روز پنجشنبه، 12 تیرماه، از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیّه قم، در سالن اجتماعات مرکز، با حضور تهیه کننده این برنامه تلویزیونی و نیز جمعی از اساتید حوزه علمیّه قم، برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این نشست، ابتدا، حجت الاسلام داوود رجبی نیا، معاون پژوهش مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیّه قم به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: هدف کلی از برگزاری چنین نشست هایی، کمک به ارتقای برنامه های دین مدارانه در رسانه ملی است.

وی با دعوت به همکاری اساتید حوزه در چنین نشست هایی بیان داشت: از اساتید و دین شناسان مطالبه می شود به برنامه سازان رادیو و تلویزیون که با دغدغه ی ترویج اعتقادات دینی اقدام به تولید محتوای رسانه ای می کنند، کمک کنند و آن ها را از راهنمایی و مشاوره های ارزشمند خود بهره مند نمایند.

حجت الاسلام رجبی نیا افزود: هدف ویژه از برگزاری این نشست، همفکری و هم اندیشی اساتید حوزه علمیّه با عوامل و کارشناسان تولید برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی بوده است.

در ادامه این نشست دکتر عباس موزون به معرفی کامل این برنامه، هدف از تدوین و تهیه آن، روند و منابع و محدودیّت های تولید آن، پرداخت و گفت: برای تولید این برنامه در حدود 5 سال کار پژوهشی و تولید مصاحبه انجام شده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی، توضیحاتی حول مباحث علمی واعتقادی این برنامه ارائه داد و خاطر نشان کرد: در آیات قرآن و روایات به موضوع جهان پس از دنیا به طور گسترده اشاره شده است و جا دارد در این باره برنامه های رسانه ای بیشتری تولید شود.

پس از آن تعدادی از اساتید حوزه علمیّه قم، پس از تقدیر و تشکر از تولیدکنندگان این برنامه به ارائه انتقادات و پیشنهادات خود در مورد آن پرداختند.

در پایان این نشست نیز عباس موزون، پاسخ هایی در مورد انتقادات ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha