شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استقامت

حوزه/ مسئول مؤسسه و گروه جهادی رسالات بر لزوم استفاده از ظرفیت گروه های جهادی طلاب در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام مرتضی استقامت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که حوزه سرزمینی فعالیت این گروه جهادی استان های قم و سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی و تبلیغی رسالات شامل گروه تبلیغی و یک گروه جهادی و نیز مجموعه خیریه به فعالیت می پردازد.

مسئول گروه جهادی رسالات، افزود: پشتوانه مالی کارهای ما مردم و خیرین هستند و ما در ایام ماه رمضان امسال به لطف الهی و در پرتو مشارکت مردمی توانستیم فعالیت های متنوع و شاخصی داشته باشیم که محوریت همه آن ها خدمت رسانی و محرومیت زدایی با اولویت رسیدگی به خانواده های مستمند و کم بضاعت بود.

وی اضافه کرد: پخش بسته های بهداشتی، توزیع گوشت های قربانی و نذری و نیز توزیع حدود ۳ هزار بسته معیشتی و غذایی از جمله این فعالیت ها بوده است.

حجت الاسلام  استقامت همچنین گفت: علاوه بر این ها، در بخش های عمرانی و نیز بهداشت و درمان و همچنین رفع و کاهش آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، زندانیان، زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و مسایل فرهنگی فعالیت های قابل توجهی داشته ایم و معتقدیم که باید از ظرفیت گروه های جهادی طلاب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور، بیش از پیش استفاده کرد.

مسئول گروه جهادی رسالات در ادامه با بیان این که ما در استان سیستان و بلوچستان، عمدتاً در شهرستان های زابل و هامون و هیرمند مستقر هستیم، ابراز داشت: در قسمت بلوچستان نیز در امدادرسانی به مردم سیل زده در سال جاری، تنها مجموعه جهادی گسترده و منسجم از استان قم بودیم که در آن جا به خدمت رسانی مشغول بودیم و از اواخر دی ماه تاکنون فعالیت کرده ایم.

وی افزود: ساخت یک باب مدرسه ۳ کلاسه در منطقه چابهار و زرآباد از جمله این کارها بوده، ضمن آن که در زابل نیز به دنبال تاسیس یک مسجد هستیم که ان‌شاءالله کلنگ احداث آن، عید غدیر امسال به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به این که تعمیر و بازسازی خانه محرومین و افراد مستضعف در منطقه و نیز پیگیری درمان کسانی که دچار مشکلات شدید مالی هستند از دیگر برنامه های مهم ما در مسیر خدمت رسانی به شمار می رود، گفت: ما در شهرهای چابهار و زابل هر کدام یک تیم داریم، ضمن آن که با گروه های جهادی بومی آن جا نیز همکاری داریم و به طور مشخص علاوه بر قم، در زابل نیز دفتر نمایندگی داریم و همچنین شعبه اصفهان موسسه رسالات نیز کار خود را به تازگی شروع کرده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha