شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست تخصصی مسئولان رسانه رسمی حوزه‌های علمیه با مدیران و مسئولان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه

حوزه/ در نشست تخصصی مسئولان رسانه رسمی حوزه‌های علمیه با مدیران و مسئولان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها راه‌های همکاری و تعامل دو جانبه میان این مجموعه‌ها بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیران و مسئولان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در نشستی تخصصی با مسئولان رسانه رسمی حوزه‌های علمیه،  راه‌های همکاری و تعامل دوجانبه را بررسی کردند.

حجت‌الاسلام فتح‌الله‌زاده در این نشست با بیان اینکه اگر رسانه در دنیای امروز مدیریت نشود ایدئولوژی و فرهنگ جامعه را می‌تواند به انحراف بکشاند، ابراز کرد: حوزه علمیه قم و حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها همیشه در کنار هم هستند و ما تلاش می‌کنیم در امور رسانه‌ای هم بتوانیم این همکاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خبرگزاری حوزه جذابیت‌های خبری و حفظ مخاطب را در کنار هم داشته است، افزود: حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز نقش پررنگی در فرهنگ شهر قم داشته است و باید به معرفی حرم و حرم‌شناسی در رسانه‌های حوزوی توجه ویژه شود.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر با اشاره به نقش آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در تأسیس و حمایت از حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب از نقش این آستان مقدس برای گسترش حوزه های علمیه بی اطلاعند و رسانه ها باید در این بخش بیشتر تمرکز کنند.

وی معرفی بخش‌های مختلف حرم از جمله معرفی آثار، کتاب‌ها، شخصیت‎ها، ستارگان و تولیت‌های حرم مطهر در طول تاریخ را از محورهای همکاری با خبرگزاری حوزه عنوان کرد و افزود: همچنین مسابقاتی که در حرم برگزاری می شود و فعالیتهای مختلف خادمان، انعکاس مراسمات حرم و آموزش آداب زیارت از جمله ظرفیت‌های موجود همکاری میان آستان مقدس و خبرگزاری حوزه است.

در ادامه حجت الاسلام رمضانعلی عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه با اشاره به لزوم طراحی تقویم سیاسی اجتماعی برنامه های حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها بر برنامه ریزی هدفمند برای ایجاد یک حرکت رسانه‌ای مبنایی در زمینه معرفی حرم حضرت معصومه(س) به طلاب و قشر جوان تأکید کرد.

وی افزود: حرم مطهر این ظرفیت را دارد که یک ویژه نامه به صورت سلسله‌وار به معرفی بخش‌های مختلف حرم مطهر بپردازد و به صورت کامل و جامع حرم را به مخاطبان معرفی کند.

همچنین  حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به مبانی دینی خبر در منابع اصیل دینی، اظهار کرد: ما آیات زیادی در رابطه با خبر در قرآن داریم که در حوزه علمیه از آن ها بحث می شود ولی نتوانسته ایم این مبانی را در تئوری و عمل وارد عرصه خبر و اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در خدمت دین باشند، گفت: زمینه‌های همکاری زیادی وجود دارد که می‌تواند همکاری رسانه‌ای حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و خبرگزاری حوزه را رقم بزند و ما بسیار خوشحالیم که مسئولان حرم مطهر این باب را باز کرده‌اند تا بتوانیم خدمتی به حضرت معصومه سلام‌الله علیها و گسترش معارف دینی داشته باشیم.

گفتنی است: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد نظری مدیر مرکز اسناد حرم مطهر، حجت الاسلام مشکاتی کارشناس موزه و عباسی مدیر کتابخانه حرم مطهر نیز به بیان راهکارهای تعامل رسانه ای حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با خبرگزاری حوزه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صالح پرور IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام ،من دیشب برای مراسم شام غریبان حرم بودم ،اصلا هیچگونه نظارتی در صحن امام رضا ع که محل برگزاری سخنرانی و مداحی بود ،ندیدم جمعیت بسیار فشرده وخیلی ها بدون ماسک بودند هنوز در ایام کرونا این وضعیت رو تو حرم ندیده بودم توقع داشتم برای این شب مهم برنامه ریزی دقیق تری انجام بشه و نظارت بیشتری بشه، از اول تا آخر مراسم یک خادم ندیدم ،تذکر بده اصلا نبودند میتوانستید صحن فاطمی وخیابان ارم رو آماده کنید و صوت رو پخش کنید و اجازه ندید بیشتر از ظرفیت مردم وارد صحن بشوند لا اقل برای مراسمهای بعدی رعایت کنید