جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بدحجابی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان همدان گفت: عفاف باطنی و فطری زن، زینت گوهر روح و دژ محکم امنیتی اوست و باعث ایجاد امنیت زن است.

فرزانه ردیان، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان درخصوص حجاب و تأمین امنیت زنان، اظهار کرد: امنیت، یکی از طبیعی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای بشر است بر اساس نظریه مزبور، نیاز به امنیت از نیازهای زیربنایی برای رشد و شکوفایی شخصیت انسان است که ارضای این نیاز مستلزم ثبات، حمایت، نظم و رهایی از ترس و اضطراب است که در صورت ارضا نشدن، رشد شخصیت مختل می‌شود.

وی افزود: اگر انسان‌ها در زندگی روزمره خود و در کوچه و خیابان و محل کار و تحصیل حتی داخل منزل احساس امنیت و آرامش نکنند و همواره در ترس و دلهره باشند، به تدریج دچار اضطراب می‌شوند.

ردیان تشریح کرد: نفس آدمی دریایی از خواستنی‌ها است و زمانی که به چیزی تمایل ندارد، آرامش بر آن حاکم است و چون به آن رغبت کند، همانند دریا طوفانی می‌شود و تنها رسیدن به خواسته او می‌تواند جزر و مد این دریای طوفانی را آرام کند. بانوانی که اسیر خواسته‌های درونی خود برای خودنمایی با انواع مدل‌ها و آرایش‌ها شده‌اند، هرگز به آرامش درونی نخواهند رسید و علاوه بر آن غریزه جنسی و شهوانی مرد را تحریک می‌کنند.

وی عنوان کرد: مادامی که بانوان خود را به طور کامل از دید چشم‌های حریص و مردان می‌پوشانند، دریای نفس آنها آرام است، اما وقتی خود را به نمایش می‌گذارند، چشم انها می‌بیند و دل آنها هوس می‌کند لذا آرامش درونی و امنیت آنها بهم می‌ریزد.

زنان به دلیل ویژگی‌های شخصیتی متفاوت آسیب‌پذیری بیشتری دارند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان بیان کرد: در این میان زنان به دلیل ویژگی‌های شخصیت و موقعیت اجتماعی، آسیب‌پذیری بیشتری دارند و طبعا نیاز به امنیت در آنها بیشتر است، چراکه وقتی آرامش درونی مردان با دیدن صحنه‌های تحریک‌آمیز طوفانی می‌شود و با دیده‌های آلوده قلوب منحرف به دنبال فرصتی برای سوء استفاده از زنان و فرو نشاندن جزر و مد این دریای طوفانی هستند، آرامش و امنیت زنان بدحجاب بیشتر به خطر می‌افتد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی این دسته از زنان از طرفی همیشه در اضطراب مقبول افتادن در دل و دید مردم و مقایسه خود با دیگر زنان است و از طرف دیگر در اضطراب بی‌حرمتی و آزار و طمع از سوی مردان خواهد بود.

ردیان تأکید کرد: فقط پوشش و حجاب مناسب است که موجب عفت و وقار زن و باعث مصونیت او از دست بیمار دلان و اسیران هوای نفس خواهد بود و امنیت جانی و روانی زن حتی مرد را تأمین می‌کند و هر دو را از حس ناامنی و ترس و اضطراب روانی نجات می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان افزود: این حقیقت غیر قابل انکار است که زن عهده‌دار بخش عمده‌ای از مسئولیت تأمین امنیت افراد جامعه است که باید با پوشش مناسب خود به این امر جامه عمل بپوشاند چراکه اگر این حریم شکسته شود، ضمانتی برای سلامتی جامعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حجاب مانند دیوار و حصاری موجب مصونیت زن از دستبرد دزدان ناموس است، گفت: حجاب نه تنها زمینه بروز ارزش‌های واقعی و والایی زن را ایجاد می‌کند، بلکه در فعالیت‌های اجتماعی نیز حافظ امنیت، شخصیت و احترام زن است؛ زنی که به عفت، پاکدامنی، حیا و حجاب شناخته شده، هرگز مورد بی‌حرمتی و آزار و طمع دیگزان قرار نخواهد گرفت.

پوشش دینی پیام عفت، شخصیت و خداترسی زن مسلمان است

وی ابراز کرد: پوشش دینی پیام عفت، شخصیت و خداترسی زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین خانمی چشم طمع نخواهند داشت که پاکی و نجابت او را می‌ستایند و از گزند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهد بود.

 رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان اذعان کرد: حجاب مناسب به این معنا است که دیگر نباید به زن به چشم یک ابزار برای مطامع گوناگون نفسانی نگاه کرد، چراکه ارزش واقعی زن به تن و جاذبه‌های جنسی او نیست بلکه به کمالات روحی و توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگر اوست.

وی تصریح کرد: هم به علم و هم تجربه ثابت شده است که تحریک پذیری دیداری در مردان از زنان بیشتر است و در مقابل، محرک های لمسی در زنان بیشتر از مردان است، از همین رو در جامعه‌ای که زنان با زیر پا گذاشتن حکم فطرت و شریعت که برای حفظ شخصیت آنان وضع شده است، خود را در معرض تماشای نامحرمان قرار می‌دهند، مردان، به ویژه جوانان با مشاهده و دیدن آنها دچار فشار روانی وهیجان‌های شدید جنسی می‌شود و در این شرایط جرأت تجاوز به حریم زنان و دختران را پیدا می‌کنند و برای تخلیه فشارِ انرژی غریزی، دست به اغفال و فریب یا ربودن آنان می‌زنند و پس از اطفای آتش شهوت، چه بسا آنان را از نعمت حیات محروم می‌کنندتا ردپایی بر جای نگذارند، خصوصاً اینکه زنان و در رأس آنها دوشیزگان، به جهت برخورداری از احساسات و عواطف سرشار و بی خبری از روحیات فریب کارانه برخی از مردان، خیلی زود فریب می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: عفاف باطنی و فطری زن، زینت گوهر روح و دژ محکم امنیتی اوست و عامل حجاب کامل و عدم اختلاط با مردان، ضامن کنترل غریزه‌ها و میل‌های او و در نهایت باعث ایجاد امنیت اجتماعی زن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha