چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ همزمان با هفته بزرگداشت حجاب وعفاف؛ تفاهم نامه همکاری معاونت سوادآموزی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات آن ستاد منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سوادآموزی و سیدتقی حسینی جانشین دبیر ستاد و تعدادی از کارشناسان برگزار شد، معاون سوادآموزی استان ضمن تاکید بر تلاش همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی  و نهادهای مردمی برای ارائه خدمات سوادآموزی و گسترش فرهنگ اسلامی، با اشاره به اقدامات و فعالیت های گذشته در این زمینه گفت: هنوز راه نرفته زیادی داریم تا حق شهر مقدس قم و آستان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها را ادا کنیم.

 وی بیان کرد: نهضت  سوادآموزی خود یکی از معروفات است و ترویج آن را انجام می دهد و الان هم قصد داریم به شکل تخصصی  و سازماندهی شده درجهت تحقق اهداف ستادامربه معروف ونهی ازمنکر با همکاری یکدیگر  تلاش داشته باشیم.

معاون سوادآموزی استان افزود: ازاهداف عالی وارزشمندامربه معروف ونهی ازمنکر رسیدن به زندگی سالم وباسعادت برای انسان وقرارگرفتن درمسیرصراط مستقیم الهی وحیات طیبه می باشدوازاهداف مادرنهضت سوادآموزی نیزدرجهت توانمندافزایی وارتقای سطح سوادودانش مردم برای زندگی بهتروبهترزندگی کردن درجهت خدمت به هم نوعان وسعادتمندی انسان وجامعه می باشد. وموضوع آموزش ازبرنامه های مشترک ستادامربه معروف ونهی ازمنکر و نهضت سوادآموزی تعریف شده است.

وی در ادامه به معرفی برخی از محتوای آموزشی و کتب دوره های مختلف سوادآموزی که در آن ها دروسی با موضوع تبیین جایگاه واهمیت امر به معروف و نهی از منکر و راه کارهای عملی احیای آن ها درخانواده و جامعه گنجانده شده پرداخت و اضافه کرد: فرهنگ سازی در انجام  گسترش فرایض امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ اسلامی و توسعه سواد و دانش عمومی در این زمینه، از دغدغه های همیشگی  نهضت سوادآموزی بوده است.

حجت الاسلام قاسمی نیا در ادامه به برخی از مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: «برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی امر به معروف و نهی از منکرویژه آموزش دهندگان وکارشناسان وسوادآموزان»، «ارتقای سطح دانش و مهارت و توانمندسازی کارشناسان و آموزش دهندگان و سوادآموزان با اولویت تذکر لسانی و دعوت بازبان ملایم و نرم»، «پشتیبانی از آمران به معروف» و «همکاری همه جانبه نهضت سوادآموزی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر» از جمله این مفاد می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha