پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام اشجع از ثبت نام ۳۳۲ نفر از طلاب و روحانیون برای شرکت در آزمون جذب استاد حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام محمد علی اشجع در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون تشریح روند جذب اساتید جدید حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: بحث جذب اساتید در دو مرحله انجام می شود، نخست، مرحله مقدماتی است که مختص افرادی بوده که تاکنون سابقه تدریس در حوزه علمیه اصفهان نداشته اند، این افراد الزاما باید با تدریس دروس مقدمات آغاز کنند.

وی اظهار کرد:  برای تدریس دروس مقدماتی یک آزمون کتبی برگزار می شود که بعد از موفقیت در این آزمون وارد مرحله مصاحبه علمی می شوند که بعد از کسب نمره قابل قبول، مرحله تشکیل پرونده استادی آنها شروع می شود.

 مسئول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان افزود: افرادی که سابقه تدریس دروس مقدمات را داشته یا دارای پرونده استادی در حوزه علمیه اصفهان هستند، برای تدریس مقاطع بالاتر چون تدریس فقه و اصول لازم است فقط مصاحبه علمی بدهند و دیگر نیازی به آزمون کتبی نیست.

وی عنوان کرد: برای پذیرش استاد جهت تدریس مقاطع بالا؛ علاوه بر قبولی در مصاحبه علمی شرایط دیگری چون سوابق تحصیلی، سابقه تدریسی، برای دروس ادبیات و احکام اتمام پایه ۶ و برای تدریس دروس منطق و کلام اتمام پایه ۸ نیز در نظر گرفته  می شود.

حجت الاسلام اشجع بیان کرد: تعمم دائم طلاب از شروط اصلی تدریس تمام مقاطع توسط اساتید است، یعنی تا فردی حکم تعمم نداشته باشد در حوزه علمیه اصفهان امکان تدریس را نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر فردی کلام پایه ۱تا ۳ را تا کنون تدریس می کرده است، برای تدریس محاضرات دیگر نیاز به آزمون کتبی ندارد، بلکه فقط کافی است در مصاحبه علمی شرکت کند.

مسئول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: مجوز تدریس فقه و اصول در حوزه علمیه اصفهان همزمان صادر می شود و تا فردی یکسال الموجز فی الصول فقه را تدریس نکرده باشد، امکان صدور مجوز تدریس فقه و اصول و شرح لمعه را نخواهد داشت .

وی ابراز کرد: امتحان کتبی اساتید سالی یکبار برگزار می شود که سال گذشته در بهمن ماه برگزار شد، ولی آزمون های شفاهی و مصاحبه علمی هر ۶ماه یکبار برگزار می شود که برای سال جدید مصاحبه های علمی آغاز شده است .

حجت الاسلام اشجع با بیان اینکه در واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان چنانچه استعدادی را پیدا کنیم که همه شرایط جذب استاد را داشته باشد، به هیچ وجه از دست نخواهیم داد، چرا که هیچ محدودیتی برای جذب نداریم، گفت: برای جذب اساتید، ۳۳۲ نفر از طلاب ثبت نام کرده اند که تا کنون ۲۴۰ نفر از آنها با قبولی در آزمون کتبی و کسب شرایط لازم، برای مصاحبه علمی دعوت شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha