جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار رئیس شورای عالی استانها با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: درگام دوم انقلاب، گفتمان های جدیدی باید شکل بگیرد که یکی از آنها تقویت دولت محلی برای حل مشکلات مردم در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استانها  امروز در دیدار با آیت الله اعرافی با ارائه گزارشی از اقدامات شورای عالی استانها گفت: شورای عالی استان ها اقدامات اثر بخشی را  می تواند در جامعه انجام دهد که از جمله آن  ارائه طرح به مجلس شورای اسلامی است و مصوبات  شورای عالی هم لازم الاجرا است.

وی بیان داشت: حوزه اختیارات شورا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و... خیلی فراتر از این است، اما با وجود این ظرفیت، به خوبی از آن استفاده نشده است.

رئیس شورای عالی استانها گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۵هزارعضو شورای شهر و روستا هستند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر عضو شورای روستا و  و ۸ هزار نفرعضو شورای شهر هستند که علاوه بر این ۳۵  هزار دهیار، ۱۳۶۰ شهرداری در کشور وجود دارد.

احمدی افزود: در گفتمان جدید به این نتیجه رسیده ایم که دولت محله ای را که متشکل از معتمدین است برای حل مشکلات کشور تقویت کنیم و این بزرگترین شبکه برای خدمت رسانی به مردم است.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: درحال حاضر چند کار مهم در حال انجام است که از جمله آن بعدُ نظارتی و راه اندازی سامانه جامع ثبت تخلفات شورای روستا و شهرها و دستگاه ها برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در مدیریت های شهری و روستایی است.

احمدی افزود: مسئله دیگر راه اندازی شورای راهبردی برای تعامل و ارائه طرح به دولت و نظارت است.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: شورای عالی ظرفیت خوبی برای تعالی و رشد نظام و کشور دارد، ولی تاکنون از این ظرفیت از سوی دولت و مجلس به خوبی استفاده نشده است.

وی بیان داشت: طرح مدیریت جامع شهری یکی از طرح هایی است که درشورای عالی استان ها در حال پیگیری است و اگر این طرح در مجلس تصویب شود،شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود.بسیاری از مشکلات بروکراسی های مردم از بین خواهد رفت و در موضوعات مختلف شهری صرفا و فقط به شهرداری ها مراجعه می شود.

احمدی افزود: طرح دیگری که در شورای عالی استان ها، در دست اقدام است، راه اندازی گفتمان خدمت صادقانه است. این ها طرح هایی است که در صورت تصویب می تواند اتفاقات خوبی را  در کشور رقم بزند.

وی در پایان بر تعامل و استفاده از ظرفیت شوراها و حوزه های علمیه تاکید کرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha