جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 910205
۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
موسوی مجد

حوزه/ محمود موسوی مجد که در حوزه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود، سحرگاه امروز دوشنبه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سیدمحمود موسوی مجد که در حوزه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود، سحرگاه امروز دوشنبه اعدام شد.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام عامل افشای محل تردد سردار سلیمانی

 موسوی مجد، فردی بود که هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا وصل شده بود و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود. یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود.

این جاسوس محکوم به اعدام به دلیل تاجر بودن پدرش به همراه خانواده در دهه هفتاد به سوریه می‌رود و در مدارس آنجا تحصیل می‌کند. تسلط او به زبان عربی و انگلیسی باعث می‌شود در شرکتی که با ایران در ارتباط بود به عنوان مترجم مشغول به کار می‌شود و در زمان جنگ سوریه، او با وجود بازگشت خانواده به ایران، در سوریه می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

خباثت رسانه‌ها ی ضدانقلاب در معرفی یک روحانی به‌عنوان جاسوس سیا

تسلط او به زبان عربی و آشنایی با جغرافیای سوریه او را به نیروهای مستشار ایرانی نزدیک کرد و در گروه‌هایی که در ادلب تا لاذقیه حضور داشتند، مسئولیت گرفت. او عضو سازمانی سپاه نبود، ولی با پوشش مترجم توانست به بسیاری از نقاط حساس ورود کند.

نحوه شناسائی

موسوی مجد از طریق تماس یکی از افسران CIA در غرب آسیا به این سرویس جاسوسی وصل می‌شود. این تماس که تحت رصدهای امنیتی بود موجب شناسایی موسوی مجد شده و از آن پس او تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

رفتار مشکوک او باعث می‌شود تا بررسی‌ها در مورد وی دقیق‌تر شود و ارتباطاتش با شبکه‌ای از افسران اطلاعاتی سیا کشف شود.

موسوی مجد در ازای جاسوسی و افشای اطلاعات در مورد مشخصات یگان‌های مستشاری، جنگ افزارها، سیستم‌های مخابراتی، معرفی فرماندهان و رفت و آمد آن‌ها حتی سردار شهید سلیمانی و موقعیت‌های جغرافیای مراکز مهم و کدها و رمزها، دلارهای آمریکایی دریافت می‌کرد تا اینکه در همین ایام تحت اشراف اطلاعاتی ایران قرار گرفت و سطح دسترسی هایش کاهش پیدا می‌کند.

او پس از جاسوسی آمریکا، به سرویس جاسوسی موساد روی می‌آورد و اطلاعاتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. او حتی در برهه‌ای تلاش می‌کند تا به سرویس اطلاعاتی عربستان وصل شود.

اشکال و ایراد دیوان عالی کشور به حکم و تائید دوباره 

موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و  این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

ارائه مشخصات محافظ بشاراسد به سیا

اطلاعات به‌دست آمده حکایت از آن دارد که موسوی مجد در بخشی از اقدامات مجرمانه خود و در اولین دیدار خود با افسر اطلاعاتی آمریکا، مشخصات سر تیم حفاظت شخصیت ریاست جمهوری سوریه به همراه تلفن وی را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

موسوی مجد همچنین طرح تحول ساختار ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی سوریه که با پی نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌ است را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

موسوی مجد چقدر پول در ازای جاسوسی گرفت؟

موسوی مجد از ژوئن سال ۲۰۱۳ لغایت اکتبر سال ۲۰۱۷ به مدت ۴ سال و ۴ ماه با سازمان سیا فعالیت داشته و مبلغ دریافتی از سرویس اطلاعاتی آمریکا در این بازه زمانی توسط وی مبلغ ۲۸۰ هزار دلار بوده‌ است.

افشای اطلاعات سفر وزیر دفاع به سوریه برای موساد

موسوی مجد با موساد نیز همکاری داشته است و از آموزش‌هایی که توسط موساد به وی ارائه شد می توان به نحوه رمز گذاری اسناد و اطلاعات اشاره کرد. ارائه اطلاعات در خصوص سفر وزیر دفاع ایران به سوریه از جمله اطلاعاتی بود که توسط وی در اختیار موساد قرار گرفت.

موسوی مجد علاوه بر موساد و سیا در صدد همکاری با سرویس امنیتی عربستان و ارتباط گیری با مقامات برخی از کشورهای منطقه بوده‌است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    با سلام و درود بر خوانندگان عزیز : شد افسرده شیطان پس از مرگ او ___کجا میتوان یافت نظیرش بگو؟___ کسی کو نبرد از شرف هیچ بو___چگونه نظیرش کند جستجو ؟ ضمناََ بمناسبت ورود ملک سلمان به بیمارستان نیز عرض میکنم که : ملک جان درک رفتنت شد قریب ___همه عمر خوردی ز شیطان فریب ___ولیکن مخور غم که جای خودت ___بِنَت کار کند پا بپای خودت ___ دهد شیرتان را به ارباب خود___همانطور که بود یا به هر نحو که شد .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 1
    آخه چرا درست وقتی میتوانستی بهشتی بشوی چرا جهنم را انتخاب کردی
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      حب الدنیا رأس کل خطیئة
    • طمع = ذلت IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      ذل من طمع
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    برخی فکر می کنند که وقتی کسی با ریش خیانت می کند ، پس ریش بد است ، و برای آن که دچار خیانت و مانند آن نشویم ، بایستی ریشمان را بزنیم ! شیطان سعی دارد که انسان را در مسیر خراب شدن با استلال های سطحی فریب دهد ، و او را بیشتر خراب کند .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    با سوء استفاده برخی از افراد ، نسبت به ظواهر دینی ، مثل ریش و حجاب و ... ، ظواهر بد نمی شوند ، و از علامیت و نشانه خوب بودن خارج نمی گردند ، بلکه ما در حسن ظاهر نیازمند بررسی متناسبیم ، یعنی اگر کاری که به فرد ارجاع می شود ، کار مهمی نباشد ، بررسی گسترده ای نمی طلبد ، و با همان ظواهر اولیه می توانیم اعتماد کنیم ، اما اگر کار ، کار مهمی باشد طبعا لازم است تحقیق بیشتری صورت بپذیرد و به ظواهر نخستین اکتفا نشود .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    شیطان هزاران سال عبادت غیرخالصانه کرد ، آیا با این کارش عبادت بد شد ؟ ریش و تسبیح و به طور کلی ، علایم ظاهر الصلاحی ، به واسطه عملکرد بد اشرار ، تغییر ماهیت نمی دهند و بد نمی شوند .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    خداوند شیطان بزرگ را ذلیل و نابود فرماید ، الحق امام خمینی قدس الله روحه به درستی به آمریکا لقب شیطان بزرگ دادند ، یکی از چیزهایی که شیاطینی این چنینی هدف قرار داده اند ، نمادهای برجسته دینی است ، تکفیرهای وابسته به استکبار و عواملش ، آلات آشکاری در این زمینه هستند ، شیطان آمریکایی آنها را در راستای زشت جلوه دادن نمادهای اسلامی بکار برد ، و یا للاسف که در موارد عدیده ای هم موفق شد ! طرف دیروزش که می دیدی چه محاسن زیبایی داشت ، و امروزش را که می بینی با همه ارتقای مقاماتی وزارتی و وکالتی ، یا آن محاسن جای خودش را به مرودت داده ، و یا آن که کم کم آب رفته و مانده ته ریشی آن هم بعضا اگر نامی باقی مانده باشد .
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    بعد از توبه حضرت آدم علی نبینا و آله و علیه السلام ، در حالتی که غم و اندوه فرو رفته بود ، جبرئیل علیه السلام بر وی نازل می شود و سلام و تحیت الهی را ابلاغ می کند ، بدنبال آن حضرت آدم به سجده می رود و از محضر ربوبی درخواست ازدیاد جمال و زیبایی می کند ، سر از سجده بر می دارد و می بیند موی سیاهی بر صورتش روییده است ، می پرسد ، این چیست و پاسخ می شنود که این ریش است ، تو را و فرزندان ذکورت را تا قیامت بدان زینت دادم . به راستی با این زیور الهی ، که پس از ابلاغ سلام و تحت خداوندی ، به آدم و آدمی زاده داده شده است ، چگونه برخورد کرده ایم ؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    خداوند عزت انتساب به برترین خلایقش بهت بده و بیایی با چندرقازی به ذلت مبدلش کنی ؟!
  • سندی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    خوب به من چه