جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهادت امام جواد(ع) کربلا

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران گفت: دستگیری کریمانه از نیازمندان و مستضعفان جامعه را از سیره نورانی امام جواد(ع) بیاموزیم.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که همه اهل بیت(ع) مظهر جود و سخا و بخشش و لطف و بزرگواری هستند، منتهای مراتب هر یک از حضرات معصومین(ع) را ما به شاخصه و ویژگی ای می شناسیم از جمله امام جواد(ع) که مظهر جود و بخشش ائمه اطهار(ع) هستند.

وی افزود: چقدر خوب است که به خصوص در شرایط سخت اقتصادی امروز که گذران معیشت برای بخش قابل توجهی از مردم از جمله اقشار کم بضاعت جامعه دشوار شده، با تأسی به سیره و زندگی اهل بیت(ع) به ویژه امام جواد(ع)، فرهنگ جود و بخشش و دستگیری کریمانه از نیازمندان و مستمندان را رواج دهیم و خود نیز بیش از دیگران در عمل مقید به این مسأله باشیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در کنار لقب" جواد" یکی دیگر از القاب بسیار مشهور حضرت، "تقی" است و شخصی را متقی و با تقوا می گوییم که در درون خود، نیروی بازدارنده ای از گناه و معصیت داشته باشند به نحوی که برای او این حالت، به یک ملکه نفسانی تبدیل شده باشد تا وی را در برابر شهوات و معاصی، مصون و محفوظ نگاه دارد.

وی افزود: البته حضرت جواد الائمه(ع) به خاطر مقام عصمت از این مسایل بری بوده اند منتهای مراتب تقوای بالای ایشان باعث شده که در تاریخ یکی از القاب معروف حضرت "تقی" باشد.

ظهیری با تأکید بر این که تقوامداری، لازمه دست یابی به سعادت حقیقی دنیا و آخرت است، گفت: چنانچه به آیات نورانی قرآن مجید بنگریم، متوجه می شویم که از منظر کلام وحی، تقوا نور الهی است که هر جا زمینه ظهور و بروز پیدا کند باعث جوشش علم و معرفت و بصیرت می شود.

وی یادآور شد: امروزه به خصوص ما به مساله تقوا و پرهیز از گناهان و معاصی برای اصلاح سبک زندگی افراد جامعه علی الخصوص نسل جوان نیاز جدی داریم و اساساً از این حیث، امام جواد(ع) به عنوان جوان ترین امام معصوم، بهترین الگوی نسل جوان است خصوصاً در بحث تقوامداری که باید اهمیت و ضرورت این مسایل به خوبی برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اکبراسدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    باسلام وتشکرازشما کجا وبه چه صورتی باید ثبت نام کنیم چراهیچ کسی راهنمایی نمی کند بخداخیلی سخت آست انسان شرمنده خانوادش باشه به هردری هم که میزنیم هیچ کس جوابگونیست.