چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجاب

حوزه/استاد مدرسه علمیه حضرت زنیب کبری(س) یزد گفت: خداوند به خاطر نقش حساس مادرانه و همسرانه زن به او لطافت محبت و عشق داده است و این ها همه باعث شده تا زن در جایگاهی قرار بگیرد که همه کفه ترازو در تکالیف و احکام به نفع او باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، خانم حسین زاده از اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهر یزد در نشست مجازی مناظره ای «فلسفه حجاب»که پیش از ظهر امروز با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد به سئوالات طلاب در این زمینه پاسخ داد.

استاد حوزه خواهران در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب به دینداری ارتباط دارد یا خیر؟ گفت: به طور کامل نه، ولی تا حدودی بله، یعنی این گونه نیست که هر فرد بی حجابی دیندار نباشد، بلکه بعضی از بدحجاب ها نمی دانند باید حجاب را رعایت کنند، ولی عفاف را دارند، یعنی آلوده نیستند فقط کمی بد حجاب هستند چون بعضی از مسائل را نمی دانند.

حسین زاده در پاسخ به این سئوال که چرا خداوند بین زنان و مردان تفاوت قائل شده است؟ اظهار کرد: زن در عالم هستی مهندس انسان سازی است، یعنی انسان می سازد و انسان ها جامعه را می سازند، یعنی زن به جامعه حساس است، ولی نقش مرد در این زمینه بسیار کمتر است حالا جایگاه کدامیک بالاتر است؟

وی تصریح کرد: از طرفی خداوند به خاطر نقش حساس مادرانه و همسرانه زن به او لطافت محبت و عشق داده است و این ها همه باعث شده تا زن در جایگاهی قرار بگیرد که همه کفه ترازو در تکالیف و احکام به نفع او باشد.

استاد حوزه در پاسخ به سئوال دیگری که چرا افراد بدحجاب در پاسخ به آمران به معروف و ناهیان از منکر از آزادی سخن می گویند؟ گفت: در حالی که خود فرد به سمت لائیک شدن پیش می رود ولی می خواهد از دین برای آزادی استفاده نماید ولی باید به او گفت آزادی به معنی بی حجابی نیست بلکه یک زن بی حجاب یا بدحجاب باعث نابودی خود و نابودی جامعه و متزلزل کردن خانواده می شود؛ پس باید برای دیگران ارزش قائل باشیم و خانواده را متزلزل نکنیم.

حسین زاده خاطر نشان کرد: اکنون زنان در غرب گرایش به حجاب یافته اند و می دانند در سایه حجاب، زنان از داشتن خانواده و فرزند بهره مند می شوند و غرب از این وضعیت متلاشی شدن خانواده ها خسته شده است.

در پایان این نشست، طلاب کلیپ هایی با موضوعات استفاده از رنگ در حجاب و اهمیت آن به خصوص ویژگی های رنگ مشکی در ادیان و کشور های مختلف، کلیپ زنان تازه مسلمان در غرب و رعایت حجاب اسلامی را در این نشست مجازی مشاهده کردند.

برپایه این گزارش، کتاب«ترگل» با محتوای ۲۰ دلیل عقلی برای حجاب و کتاب« فمنیسم جهانی و چالش های پیشرو از عبدالرسول هاجری» به طلاب برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha