شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 910900
۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
امام جمعه یزد

حوزه/حوزه/نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ارتقا سواد رسانه ای مردم و آموزش از طریق دانشگاه و آموزش‌وپرورش از جمله اقداماتی است که می‌توان در مقابله با اقدام خبیثانه منافقین و دشمنان در فضای سایبری انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر یزد، در مسجد تاریخی ملااسماعیل با تأکید بر اینکه اصل روزی و برکت در دست خداست، اظهار کرد: عده‌ای که به بهانه نبودن روزی فرزند آوری نمی‌کنند باید بدانند که هر فرزندی که به دنیا می‌آید، خداوند روزی او را تضمین می‌کند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: روزی انسان با دروغ گفتن، کم یا گران‌فروشی زیادتر نمی‌شود، بلکه روزی با اقداماتی همچون نیکی به اهل‌بیت(ع)، استغفار، اطعام مساکین، مواسات نسبت به برادران دینی و سایر اقداماتی از این قبیل زیاد می‌شود.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی در تهران، اذعان کرد: نماز جمعه بعد از حج دومین اجتماع بزرگ مسلمانان است که هر جمعه دور هم جمع می‌شوند از اوضاع‌واحوال مسلمانان در سایر کشورهای جهان، جامعه بین‌الملل و خودشان آگاه می‌شوند.  

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه در صدر اسلام و همچنین در انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است، افزود: نماز جمعه جایگاهی پر از معنویت و جایگاهی است که عظمت مسلمین و اسلام در آن تبیین می‌شود و توصیه می‌شود که همه اقشار در آن شرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد پیرامون فضای حاکم بر کشور، ابراز کرد: مثلت شوم آمریکا، اسرائیل، عربستان و ایادی مزدورشان مانند منافقین یا افرادی که به نحوی اسیر دست و جیره‌خوار آنان شده و مملکت خود را فروخته‌اند، با شایعه‌ پراکنی، دروغ‌ پردازی، ایجاد ناامیدی و وحشت، قصد ضربه زدن به ایران اسلامی را دارند.

وی تأکید کرد: جنگ‌های مجازی که منشأ آن مرکز اعتدال عربستان و سایبری منافقین در آلبانی است با تولید روزانه بیش از 30 هزار مطلب دروغ در فضای مجازی، افکار و ذهنیات مخاطبان را هدف بمباران رسانه‌ای قرار داده و اجازه فکر کردن به آنان را نمی‌دهند تا به هدف دور کردن افراد از انقلاب و رهبری دست یابند.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: این دروغ‌گوها کارهای مهم انقلابی را نادیده گرفته، سوژه‌های کوچک را بزرگ می‌کنند و شخصیت‌های بزرگ را خرد می‌کنند که متأسفانه دروغ‌هایشان بر برخی ذهن‌های مریض و مسموم اثر می‌گذارد،در همین راستا مردم باید همیشه آگاه باشند و بدانند که این دروغ‌ها ساخته‌وپرداخته دشمنان و آخرین حربه آنان برای ضربه به ایران اسلامی است.

آیت‌الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه باید جوانان از این فضای مسموم فاصله بگیرند، تأکید کرد: ارتقا سواد رسانه ای مردم و آموزش از طریق دانشگاه و آموزش‌وپرورش از جمله اقداماتی است که می‌توان در مقابله با اقدام خبیثانه منافقین و دشمنان در فضای سایبری انجام داد.

وی پیرامون مشکل بزرگ گرانی در جامعه، ابراز کرد: مسئولین باید بیش از گذشته برای رفع مشکلات تلاش کنند تا مردم بیشتر از این لطمه و آسیب نبینند. ضمن اینکه حرکت دادستانی در حوزه مبارزه با فساد در بنگاه‌های املاک، گرانی زمین و مسکن و ... قابل‌تقدیر بوده و امید است که همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha