جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه صالح آباد با بیان اینکه فعالیت ائمه جمعه منحصر به نماز جمعه نیست، گفت: امام جمعه به عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی در هر منطقه،  مرجعی برای فقرا و رسیدگی به مشکلات مردم است.

حجت الاسلام حمید افتخاری، امام جمعه صالح آباد استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، به الزامات شکوه بخشیدن به نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: برای با شکوه تر شدن نمازهای جمعه باید هم در بعد سخت افزاری و هم در بعد نرم افزاری اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: زیبا سازی مصلی ها و توجه به نوع معماری و ساخت که نمازگزار در آن احساس آرامش کند،  باید خطیب جمعه برای خطبه های خود تلاش کند و با مطالعه دقیق و آگاهی به خطبه نماز جمعه غنا ببخشد.

امام جمعه صالح آباد با بیان اینکه نحوه برخورد خادمان و اعضا ستاد نماز جمعه با مردم هم بسیار مهم است، ابراز کرد: خطبه های نماز جمعه باید به نحوی باشد که فرد پس از پایان خطبه ها این حس را نداشته باشد که در این مدت وقتش هدر رفته است بلکه امام جمعه باید در زمینه روشنگری و تبیین مسائل روز جامعه بر معلومات مردم هم در عرصه عبادی و هم در بعد سیاسی و بصیرتی بیافزاید.

وی شرط لازم نماز جمعه در تراز انقلاب را حضور امام جمعه انقلابی عنوان کرد و گفت: امام جمعه انقلابی در مسائل مختلف و موضع گیری ها پیشگام است و مواضع خود را پیشاپیش اعلام می کند.

حجت الاسلام افتخاری با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید طرفدار حق باشند، عنوان کرد: امام جمعه در منطقه خود نقش یک پدر را باید ایفا کند و لذا باید به دنبال ایجاد وحدت و انسجام در بین مردم و مسئولان بدون جانب داری از گروه یا جریان خاصی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت ائمه جمعه منحصر به نماز جمعه نیست، مطرح کرد: امام جمعه به عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی در هر منطقه،  مرجعی برای فقرا و رسیدگی به مشکلات مردم است و در همین راستا نیز برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام خواهد برداشت.

امام جمعه صالح آباد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نماز جمعه گفت: در این ایام بسیاری از ائمه جمعه در کنار فعالیت‌های جهادی و مومنانه با استفاده از فضای مجازی نیز توانستند موضوعات و مباحث خطبه های جمعه را بیان کنند و از این طریق به وظیفه خود عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha