شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 911193
۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
تصاویر مراسم گرامی داشت پنجم مرداد ، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در  مسجد جامع بندرعباس که به همت ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس برگزار شد.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس در جلسه گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور از راه اندازی سایت خبری آدینه هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام سعید کذایی، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهر بندرعباس، عصر یکشنبه در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام مهدی زاده، مسئول ستادهای نماز جمعه کشور، در بندرعباس برگزار شد، گفت: نماز جمعه را قطب فرهنگی جامعه است و فعالیت ستاد نماز جمعه بندرعباس به روز جمعه اختصاص ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام که نماز جمعه تعطیل بود ستاد برگزاری نماز جمعه شهر بندرعباس برنامه های خود را به صورت مجازی با بیش از ۳۰۰۰ مخاطب ادامه داد.

کذایی اعلام کرد: امروز سایت خبری «آدینه هرمزگان» با مجوز رادیو و تلوزیون اینترنتی برای این ستاد افتتاح خواهد شد.

نماز جمعه به قشر و حزب خاصی وابسته نیست

در ادامه این جلسه ، حجت‌الاسلام مهدی زاده، ستاد نماز جمعه را فارغ از جناح بندی های سیاسی و قومیتی دانست و گفت: نماز جمعه متعلق به همگان است و ستاد نماز جمعه هم به قشر و حزب خاصی وابسته نیست و هدف باید ایجاد یک نماز جمعه باشکوه و در طراز نظام اسلامی باشد.

مسئول ستادهای نماز جمعه سراسر کشور، از برگزاری بیش از ۸۵۰ پایگاه نماز جمعه خبر داد و ادامه داد: نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است و حضور قریب به ۵۰ هزار نفر از مردم در ستاد های نماز جمعه از برکات انقلاب است.

نماز جمعه پایگاه هدایتگری است

فریدون همتی، استاندار هرمزگان هم در این جلسه  گفت: جمهوری اسلامی ایران در اوج امنیت و اقتدار نظامی و استقلال سیاسی بوده و در حوزه اقتصادی نیز با تکیه بر توان داخلی در حال پیمودن گام های استوار به سمت اوج قله های پیشرفت است.

وی در زمینه نماز جمعه افزود: پایگاه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، نقش بسیار مهمی در هدایت، آگاهی بخشی به مردم و ارائه تصویری درست از آرمان های اسلام، امام راحل و شهدا دارد.

نماز جمعه کنگره هفتگی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده‌ ولی فقیه در هرمزگان به عنوان آخرین سخنران با بیان اینکه نماز جمعه یک کنگره هفتگی مسلمین است، گفت: ائمه جمعه باید بتوانند در این کنگره هفتگی از تمام ظرفیت های خود جهت برطرف کردن مشکلات جهان اسلام استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه به صورت محدود بوده، اما اکنون به برکت جمهوری اسلامی و امامین انقلاب، نماز جمعه در جای جای کشور برگزار می شود.

رونمایی از سایت خبری «آدینه هرمزگان»

در پایان این نشست از سایت خبری «آدینه هرمزگان» رونمایی و از خانواده شهدای سلامت استان و خادمان ستاد برگزاری نماز جمعه تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha