پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرونا

حوزه/وضعیت پنج شهرستان استان یزد در شیوع بیماری کووید ۱۹، قرمز و بقیه شهرستان ها زرد و نارنجی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با وجود اینکه در پایان تیر۹۹ تنها دو شهرستان میبد و مهریز «قرمز» اعلام شده بود در آخرین آمارهای عصر امروز که از سوی کانال رسمی روابط عمومی علوم پزشکی یزد اعلام شده است؛ شهرستان های میبد، مهریز، یزد، تفت و خاتم (خیلی پرخطر) و قرمز است.

بر اساس این گزارش، در عصر امروز شهرستان های با وضعیت نارنجی (پرخطر) را اردکان، اشکذر و  ابرکوه شامل می شود و شهرستان های بهاباد و بافق در وضعیت (خطر متوسط) و زرد قرار دارند.

این در حالی است که بافق در پایان تیرماه تنها شهرستان سفید از کرونا به شمار می رفت که به وضعیت زرد تبدیل شد و شهرستان بهاباد هم زرد بود که همچنان در این وضعیت باقی مانده است.

تا پایان تیر ماه شهرستان های یزد ، تفت، اردکان، اشکذر، ابرکوه و خاتم در وضعیت نارنجی بود که عصر امروز بر اساس آخرین آمار منتشر شده، از این تعداد سه شهرستان اردکان ، اشکذر و ابرکوه همچنان نارنجی و شهرستان های یزد و خاتم از نارنجی به(قرمز) تغییر یافته است.

*ابتلای ۳۹کادر پزشکی یزد به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در هفته جاری از ابتلای قطعی ۳۹ نفر از نیروهای شاغل در حوزه بهداشت به  بیماری کووید ۱۹ از ابتدای همه گیری کرونا در استان یزد تا کنون خبر داد.

دکتر سلمانی با  تقدیر از کادر پزشکی استان افزود: این آمار شامل ۱۱ نفر از پزشکان، ۱۳ نفر از مراقبان سلامت، ۳ نفر از نیروهای بهداشت محیط، ۴ تن از بهورزان شاغل در حوزه بهداشت استان، یک نفر از نیروهای آزمایشگاه، یک نفر از کارشناسان تغذیه و ۶ نفر از نیروهای پشتیبانی بهداشتی هستند که به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

با اشاره به فعالیت حوزه بهداشت در همه گیری کووید ۱۹ خاطر نشان کرد: پرسنل بهداشتی با شناسایی افراد علامت دار و پایش و پیگیری آنها تا حد امکان از گسترش و انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری می‌کنند و اگر اقدامات  و فعالیت های تیم های واکنش سریع بهداشتی در شناسایی بیماران سرپایی و غربالگری خانواده های افراد بستری نبود در حال حاضر مطمئنا با شرایط بدتری مواجه بودیم.

*بستری۲۸۶بیمار کرونایی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: هم اکنون ۲۸۶ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری که ۷۱ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد علی دهقای IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 1
    سلام چرا باید کرونا باید زیاد شود
  • آزاده IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    4 0
    وقتی هنوز روضه ها خونده میشه چرا باید کم بشه؟ اصلا اجازه انجام روضه و مسافرت رو چرا میدن؟چرا محدودیتی توی یزد انجام نمیشه؟هر تعطیلاتی که میشه هتل ها سنتی یزد کاملا پور هستش. وقتی قانونی نیست همینم میشه
    • کو فته IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      2 0
      خب باید رعایت کنند
  • نیما یغمایی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    واقعا مسولین باید یکم بیشتر به فکر مردم باشند باید جاده ها برای مسافرت را ببندند و....
  • امیر حسین IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    با وجود قرمز بودن وضعیت در یزد چرا کارخانه های تولید کاشی که بسیار زیاد هم هستند تعطیل نمیشود .‌در صورت ابتلای یک کارگر ، تمام خانواده ی او هم مبتلا میشوند .
  • السا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    باید رعایت کنند و مدارس هم باید مجازی باشد چون جون بچه ها هم به خطر می افتد و امتحانات هم باید مجازی باشد با این کیفیت اموزش از بچه ها توقع نداشته باشید امتحانات رو حضوری بدن
  • زینب IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    آیا کرونا انگلیسی در بافق امده