چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قصاص

حوزه / دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: بامداد امروز مقارن طلوع آفتاب در حالی که تمامی مقدمات اجرای حکم قصاص نفس فراهم شده بود و طناب دار به گردن قاتل انداخته شده بود، خوشبختانه اولیای دم در آستانه عید قربان از حق مسلم خود بدون دریافت هیچگونه وجهی گذشتند و عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، روح اله دهقانی آرانی بامداد امروز چهارشنبه  هشتم مرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت : علی رغم آن که اجرای قصاص طبق آموزه های قرآنی مایه حیات جامعه انسانی برشمرده شده است، اما طبق نص صریح قرآن در سوره مبارکه بقره آیه ۱۷۸ «...فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَیْهِ بِإِحْسَانٍ ۗ ذَٰلِکَ تَخْفِیفٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَرَحْمَةٌ ...»، فضیلت عفو بسیار بالاتر از قصاص است و موجبات رحمت و غفران الهی را برای  اولیام دم به همراه دارد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان ادامه داد: بامداد امروز مقارن طلوع آفتاب در حالی که تمامی مقدمات اجرای حکم قصاص نفس فراهم شده بود و طناب دار از سوی اولیای دم به گردن قاتل انداخته شده بود، خوشبختانه با دعوت اولیای دم به مصالحه، صاحبان حق قصاص در ایام مبارک ماه ذی الحجه و در آستانه عید قربان از حق مسلم خود بدون دریافت هیچگونه وجهی اعلام گذشت نمودند و عفو را بر انتقام ترجیح دادند.

وی افزود: با توجه به رضایت اولیای دم، پرونده در مورد جنبه عمومی جرم مجددا به دادگاه فرستاده می شود. البته در این پرونده با توجه که قاتل بیش از هشت سال در زندان بوده، آزادی وی قریب الوقوع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha