سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 911563
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کاشانی

حوزه / کارشناس مذهبی به نقش خانواده در تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: از آنجا که فرزندان بخش عمده ای از رفتارهایشان را از کودکی تا جوانی در محیط خانواده فرا می گیرند، لذا نقش خانواده در تسهیل ازدواج جوان بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام کاشانی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با بیان اینکه رفتار و برخوردهای پدر و مادر در خانواده با یکدیگر در تربیت فرزندان مؤثر است، گفت: فرزندان نوع برخوردهای پدر و مادر را به عنوان الگو، در زندگی آینده شان تکرار می کنند.

وی افزود: پدر و مادرها  در درجه اول باید مراقب نوع صحبت کردن و تعامل با یکدیگر باشند و غیرمستقیم درست زندگی کردن را به فرزندانشان آموزش دهند.

حجت الاسلام کاشانی نژاد یکی از کارکردهای مهم خانواده در ازدواج موفق فرزندان را آموزش مهارت‌های سازگاری به جوانان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از عوامل اصلی اختلافات  همسران و از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده‌ها، عدم مهارت سازگاری  همسران است، آموزش‌های حل تعارض، روانشناسی زن و مرد، ارتباط مؤثر و کدورت زدایی برای سازگاری فرزندان باید اختصاص داده شود.

وی، انتقال ترس و استرس های پدر و مادر در مورد ازدواج به فرزندان را از مهمترین اشتباهات بعضی از والدین عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید انتخاب درست و اصولی همسر، داشتن آرامش و تمرکز ذهنی جوانان را فراهم کنند.

مربی قوه قضاییه در مداخلات طلاق، تصریح کرد: اگر والدین نتوانند استرس و ترس های خود را کنترل کنند ممکن است جوانان تحت تأثیر محیط پراسترس خانواده قرار بگیرند و انتخابی عجولانه و هیجانی و به دور از منطق در انتخاب همسر داشته باشند.

کارشناس مذهبی در پایان با تاکید بر مراجعه جوانان به مشاوران متخصص برای انتخاب همسر مورد نظر، افزود: غفلت و بی توجهی خانواده ها از مراجعه به مشاور متخصص پیش از ازدواج  فرزندانشان باعث انتخاب های غیرکارشناسی و ناهماهنگ و ایجاد خسارت های سنگین مالی و روحی، اجتماعی و معنوی به خانواده ها می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha