جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 کتاب «روزی روزگاری عید» روایت شادی و پیچیدگی‌های زندگی مسلمانان

حوزه/ کتاب تازه منتشر شده «روزی روزگاری عید؛ داستان‌های امید و شادی» توسط دو مسلمان در نیویورک تایمز به نگارش درآمده و هدف آن روایت داستان های زندگی مسلمانان و پیچیدگی‌های فرهنگی آن‌ها بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thedailystar، کتابی با عنوان «روزی روزگاری عید: داستان‌های امید و شادی»، توسط نویسندگان مسلمان نیویورکی منتشر گردید.

این کتاب داستانی شاد، داستان‌های زندگی ۱۵ مسلمان را روایت می‌کند که به سادگی تنها می‌خواهند از پیچیدگی‌های فرهنگی خود بهره‌مند باشند. این کتاب نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کسانی که خارج از این فرهنگ هستند می‌تواند بسیار شگفت آور و جالب باشد.

یک مجموعه کوتاه از داستان‌های شاد توسط و درباره مسلمانان که به وسیله دو نویسنده پرفروش نیویورک تایمز یعنی عایشه سعید و مورس.اس.کی.علی به نگارش درآمده است.

این  مجموعه داستان‌های جذاب مسلمانان را که همگی درباره عید و جشن‌های سالانه اسلامی هستند به نمایش می‌گذارد و اینکه چگونه واژه  کوتاه و تک هجایی «عید» احساسات و خاطرات مختلفی را برای مسلمانان رقم می‌زند، که این لذت می‌تواند نتیجه پوشیدن لباس جدید برای نماز عید یا مهمانی‌ها و هدایا و تعطیلات باشد.

نویسندگان کتاب هدف‌شان نشان داده شیوه زندگی مسلمانی به دور از اتهامات «تروریست بودن» و خارجی بودن است و نوشته‌های این کتاب نشان می‌دهد که چگونه مسلمانان از نیویورک گرفته تا پاکستان و در اردوگاه‌های پناهندگی یونان، عید سعید فطر و عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.

داستان های کوتاه ، اشعار ، و روایت‌های گرافیکی در این گلچین لزوماً  زندگی تلخ مسلمانان در محیط خصمانه غرب را انکار نمی‌کنند، بلکه بیشتر مربوط به مهاجران مسلمان در این کشورها هستند و مشکلات مرتبط با دین از جمله  حجاب را برای زنان مسلمانان در کشورهای غربی به تصویر درمی‌اورند.

در روایت‌های داستانی به نظر می‌رسد که نوشته در سطح باقی مانده‌اند اما به گفته نویسندگان هدف آن‌ها نسل جوان بوده است.

برای مثال در بخش «تصاویر عید» جمیله تامپکینگز بیگلو با مسلمانان در نسل‌های گذشته ابراز همبستگی می‌کند و تصاویری از آلبوم‌های خانوادگی در روز عید را به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha