یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه بابیان این‌که مردم ایران در مبارزه با بیماری کرونا الگویی کامل برای جهانیان هستند، گفت: نوع برخورد و همکاری ملت ایران در مقابله با بیماری کرونا در جهان بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی میرکتولی عصر امروز در مراسم آغاز توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر که به همت جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در مسجد الزهرای قم برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز و زمان شیوع بیماری کرونا واقعیت‌های بسیار زیادی برای جهانیان برملا شد به‌طوری‌که در کشورهای غربی بر سر یک وعده‌ای غذایی چه اتفاقاتی که رخ نداد.

وی ادامه داد: درحالی‌که در کشورمان با الگو گرفتن از سیره اهل‌بیت (ع) مساجد تبدیل به پایگاه‌هایی برای تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشت غذایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی تصریح کرد: درحالی‌که در کشورهای غربی شاهد راهزنی و سرقت ماسک بودیم در کشورمان مساجد تبدیل به پایگاه‌های تولید و توزیع ماسک رایگان شد که نشان‌دهنده اوج تعالیم و معارف اسلامی است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در این دوران شاهد حضور جهادگران، طلبه‌ها و بسیجیان جهادی در کف میدان بودیم که خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی در کنار سایر نیروهای خدماتی و درمانی به خدمت‌رسانی به بیماران می‌پردازند که ستودنی است.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه تأکید کرد: برخلاف کشورهای غربی که بیماران پیر و سالخورده خودشان را به حال خود رها می‌کردند و حتی نزدیک آن‌ها نمی‌شدند اما در کشورمان جهادگران در کنار بیماران کرونایی قرار می‌گرفتند و اولویت درمان با بیماران مسن و افراد سالخورده است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها هم‌بار دیگر با توصیه‌ای رهبری موج دیگری از کمک‌های مؤمنانه مردم ایران اسلامی به راه افتاده است که قطعاً برای تمامی جهانیان الگو خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرکتولی خاطرنشان کرد: در مرحله اول این رزمایش نیز شاهد خدمت‌رسانی‌ها و بسته‌های معیشتی فراوانی بودیم که نشان‌گر ایثار و همدلی مردم ایران اسلامی با نیازمندان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha