جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل دامپزشکی استان قم

حوزه/ مدیرکل دامپزشکی استان قم از رشد ۴۶ درصدی قربانی دام در روز عید قربان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در استان قم خبر داد.

محمدمهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابیان این‌که امسال شاهد همکاری بیشتر مردم با کشتارگاه‌ها بودیم، اظهار داشت: در روز عید قربان تعداد ۴ هزار و ۸۴۲ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی کشتار شدند که این آمار بیانگر رشد ۴۶ درصدی قربانی دام را تحت نظارت‌های بهداشتی نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: تیمی مشترک نیز با حضور کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت در طول مراسم قربانی در سطح کشتارگاه‌ها و شهرستان قم بر نحوه رعایت مقررات بهداشتی ستاد مقابله با کرونای استان و مقررات بهداشتی دامپزشکی نظارت کردند تا تمامی پروتکل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا رعایت شود.

رفیعی بیان داشت: همچنین در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده مقادیری از لاشه و آلایش دامی نظیر جگر و ریه توسط کارشناسان دامپزشکی غیربهداشتی تشخیص داده شد که بلافاصله نسبت به معدوم‌سازی آن‌ها اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها توسط ۲۸ نفر از کارشناسان دامپزشکی به‌صورت اکیپ‌های ثابت در کشتارگاه‌ها و اکیپ‌های سیار در سطح شهرستان قم و شهرهای تابعه انجام شد که جا دارد از زحمات آن‌ها نیز تشکر کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha