جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: خط نفاق و وابسته به غیر، دل‌بسته به آمریکا و منتظر اشاره اروپا و علاقه‌مند به مذاکره با آن‌ها در میان مردم هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، چهلمین سالگردتاسیس این شورا را تبریک گفت و اظهار کرد: فردی که نسبت به شرایط زمان خود آگاه باشد دچار لغزش‌ها نخواهد شد، آگاهی تنها سدی است که می‌تواند مقابل لغزش‌های موجود تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: به طور کلی برای انجام دادن هر مأموریتی انسان لازم است اطلاعات، دانستی‌ها و آگاهی‌هایی داشته باشد که از مهم‌ترین این‌ها زمان شناس بودن است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه گاهی اوقات نداشتن آگاهی منجر به انحراف می‌شود، گفت: از نگاه امام علی علیه‌السلام زمان‌شناس بودن یکی از محورهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری از جمله محورهای اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که این شاخصه‌ها مشخص می‌کند که این شورا در واقع موظف است که ایام‌الله را در یادها زنده نگه‌دارد هم ایامی که در تقویم اسلامی ثبت شده و هم ایامی که در تقویم ملی ثبت شده یا اتفاقاتی که رخ می‌دهد و در تقویم هم جایی ندارد.

امام‌جمعه قم یادآور شد: در سال ۸۸ که کشور درگیر یک فتنه بزرگ بود رهبر معظم انقلاب ضمن تقدیر از آیت‌الله جنتی، فرمودند که این مجموعه طی این سال‌ها همچنان در خط درست و صراط مستقیم حرکت کرده و لحظه‌ها را شناخته است، مشکل بعضی بی‌ایمانی، بی‌شوقی و ‌بی‌محبتی نیست بلکه مهم این است که لحظه شناس نیستند.

وی گفت: این شورا از همان ابتدا به ترویج مکتب اهل‌بیت(ع)، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ شور انقلابی و نقش مستمر مردم در صحنه توجهی ویژه داشته است به همین علت منحصر به مناسبت‌های تقویمی نیست.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه شور و نشاط دینی و انقلابی مردم باید با بصیرت و آگاهی حفظ شود، عنوان کرد: اوج این بصیرت، آگاهی و هماهنگی در حوزه تبلیغات را در ۹ دی سال ۸۸ مشاهده کردیم که یکی از قله‌های پر افتخار مردم در مقابل توطئه دشمن است؛ از توطئه‌هایی که انجام شد ایجاد تنش در درون و حمایت از بیرون بود که با وحدت و حمایت مردم این توطئه‌ها به نتیجه نرسید و امروز نیز اصحاب آن توطئه جزو منزوی‌های منفور جامعه هستند.

وی ادامه داد: اگر این افراد فتنه‌گر کشورهای دیگری بودند با آن‌ها برخوردهای دیگری می‌شد اما در ایران اسلامی، شاهد برخورد کریمانه رهبری با این افراد هستیم که این نوع برخورد برگرفته از تعالیم دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: خط نفاق و وابسته به غیر، دل‌بسته به آمریکا و منتظر اشاره اروپا و علاقه‌مند به مذاکره با آن‌ها در میان مردم هیچ جایگاهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران با مواضع روشن و واضحی که حضرت امام و ملت عزیز داشتند حمله‌ها به نظام و مردم ایران به اشکال مختلف دنبال شد به همین علت باید در همه عرصه‌ها دشمن، جبهه و سنگرها را شناخت و مقابل حمله‌ها قرارگاه تشکیل داد؛ در عرصه فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک قرارگاه مقابل جنگ تبلیغاتی دشمن است.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: امروز دشمن با تعجب بسیاری روبرو است که چگونه نظام اسلامی با این همه تهاجم همچنان زنده است درحالی‌که دشمن موضوع ولایت و عشق و محبت مردم به اهل‌بیت(ع) را نمی‌فهمد و نمی‌تواند بفهمد رمز پیروزی ما محبت و وابستگی به اهل‌بیت(ع) و در ذیل آن ولایت فقیه است؛ امروز شرط مهم برای منتظران امام زمان(عج) اطاعت از ولایت فقیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha