شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ رسانه بهترین ابزار برای اطلاع رسانی و نقش آفرینی در جامعه است و خبرگزاری حوزه می تواند در همه مسائل نظام، حکومت بدون افراط و تفریط عمل کند، همانطوری که تاکنون این چنین بوده و عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به روز خبرنگار باتبریک این ایام و روز عید غدیر خم به همه پیام رسانان،‌گفت: حوزه های علمیه ظرفیت بسیار عظیم و بزرگی دارند که این ظرفیت باید برای جامعه، جوامع اسلامی و جامعه بین الملل به صورت واضح و روشن به نمایش گذاشته شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌افزود: رشد و تعالی کارهای علمی و پژوهشی، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و زحماتی که حوزویان در عرصه کرونا داشته  حقایقی است که در حوزه علمیه اتفاق می افتد، این ها باید اطلاع رسانی شوند.

این استاد حوزه بیان داشت: با توجه به این که در آستانه عید غدیر خم و محرم هستیم ضمن تبریک روز عید غدیر و گرامیداشت عظمت عزاداری و تبیین درست  این مناسبت ها، برای جوانان و نسل جدید، اما باید همان طوری که رهبر انقلاب گفتند نسبت به موضوع پدیده شوم کرونا دستورالعمل ها و اصول بهداشتی در برگزاری مراسم جشن و عزاداری به خوبی رعایت شود.

وی اظهار داشت: نباید کسی در بحث عزاداری و برپا داشتن جلسات،‌بی سلیقگی کند و کارهایی دور از موازین تعیین شده از سوی ستاد مرکزی کرونا انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، گفت: امروز مراجع که سکانداران دین و معرفت می باشند و رهبر انقلاب همگی قائل اند که ضمن گرامیداشت عزای سید الشهداء(ع) باید به خاطر مصالح سلامت مردم، موازین بهداشتی را رعایت کنیم. این امتحانی برای مردم است و رسانه بهترین ابزار برای اطلاع رسانی و نقش آفرینی در جامعه  است و خبرگزاری حوزه می تواند در همه مسائل نظام، حکومت بدون افراط و تفریط عمل کند، همانطوری که تاکنون این چنین بوده و عمل کرده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: رسانه ها به خصوص رسانه حوزه، باید به مردم و مخاطبین در رعایت موازین بهداشتی در بحث عزاداری برای حضرت سید الشهداء(ع) و نسبت به منویات رهبری و مراجع تقلید توصیه کنند. باید همه هئیت ها سعی کنند به توصیه های رهبر انقلاب و مراجع تقلید برای گرامیداشت مجالس عزاداری و رعایت مسائل بهداشتی کامل توجه کنند و در این رابطه بی سلیقگی نکنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha