شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غدیر

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: حادثه عاشورا تکمیل کننده غدیر خم در جهت روشن نمودن مسیر برای امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوالقاسمی در نشست «رابطه غدیر و عاشورا» که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام عید سعید قربان و غدیرخم، اظهار داشت: یکی از حوادثی که موجب ناراحتی شدید شیطان و فریاد کشیدن او از شدت ناراحتی شد، عید غدیرخم بود که دید با اعلام رسمی ولایت حضرت علی(ع)، کار بر او بسیار دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: شیطان در محضر خداوند سوگند خورد همه مردم را گمراه نماید و تمام تلاش پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) در جهت محقق نشدن این هدف است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برخلاف برخی مذاهب اسلامی، که گروه های دیگر را خارج از اسلام بر می شمارند، اعتقاد پیروان اهل بیت(علیهم السلام) براساس روایات این است که اگر کسی حتی معرفت اهل بیت(علیهم السلام) را نداشته باشد، ولی دشمنی هم نکند و به اعمال خود اهتمام داشته باشد، با رحمت خداوند به بهشت وارد خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل مختلفی که درباره سکوت حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است، ابراز داشت:  در این باره دلایل مختلفی بیان می شود مانند حفظ کیان اسلام یا جلوگیری از اختلاف میان امت اسلامی، ولی ملاک اصلی ایشان هلاک نشدن اکثریت مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی حادثه عاشورا را تکمیل کننده غدیر خم در جهت روشن نمودن مسیر برای امت اسلامی دانست و در ادامه به بیان روایاتی در این خصوص پرداخت.
شایان ذکر است مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، همه روزه نشست های علمی خود را از ساعت ۱۱ صبح به صورت برخط به نشانی vc.miu.ac.ir/hoda2 برگزار می نماید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha