پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 912741
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۱
بار دیگر به مسجد تاریخی در یونان حمله شد

حوزه/ در حمله افراد ناشناس به با سنگ به مسجد تاریخی متعلق به قرن شانزدهم در شهر تریکالا در یونان، شیشه های پنجره ورودی این مسجد شکسته شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مسجد تاریخی متعلق به قرن شانزدهم واقع در شهر تریکالا، در استان تسالی در کشور یونان مورد حمله خرابکاران قرار گرفت. یک گروه از افراد ناشناس روز سه شنبه با سنگ به این مسجد تاریخی دوران عثمانی یورش بردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، پنجره‌های درب ورودی مسجد کورسونلو، که با نام مسجد شاه عثمان نیز شناخته می‌شوند در این حمله شکسته شدند. ماه گذشته نیز در پی تصمیم دولت ترکیه مبنی بر راه اندازی دوباره مسجد ایاصوفیه، این مسجد مورد حمله قرار گرفته بود.

این مسجد توسط معمار سینان، معمار معروف دوران امپراطوری عثمانی طراحی شده است. و تنها مسجدی است که سینان در یونان طراحی کرده است. این مسجد در سال ۱۵۷۰ درهای خود را باز کرد و در زمان حکومت عثمانی مسجد اصلی در تریکالا بود.

گفتنی است این شهر یونانی بخش عمده بناهای تاریخی و قرون وسطایی خود را در اوایل قرن بیستم از دست داد و به خصوص پس از بازسازی‌های مجدد برای تکمیل نقشه شهری مدرن در دهه ۱۹۳۰، بسیاری از آثار تاریخی آن تخریب شدند.

از میان ۸ مسجد که در این شهر ساخته شده بودند، این تنها مسجدی است که هنوز پابرجا است و البته دیگر به عنوان یک عبادتگاه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت بلکه یک مکان تاریخی به ثبت رسیده در یونسکو است که از آن برای رویدادهای جزئی استفاده می‌شود.

گفتنی است رجب طبیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از ده‌ها سال ایاصوفیه، مسجد تاریخی و باستانی در ترکیه را از موزه به یک مسجد فعال تغییر کاربری داده و برای نخستین بار پس از سال‌ها هزاران نمازگزار در این مسجد به اقامه نماز ایستادند. این اقدام ترکیه با استقبال رهبران کشورهای اسلامی مواجه شد، اما رهبران مسیحی از آن انتقاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha