پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لبنان

حوزه/ انگشت اتهام به شکل جدی در انفجار بیروت به اقدام موساد رژیم صهیونیستی متوجه است و در فیلمی که از لحظه انفجار منتشر شده تصویری که نشان می دهد، جسمی شبیه موشک است به طور سریع بر آن مکان اصابت کرده، مشاهده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شب گذشته انفجار عظیمی پایتخت لبنان ، بیروت را لرزاند. در این انفجار، صد ها نفر کشته ومجروح شده و خسارت بزرگی به بندر بیروت وارد شد.برخی منابع لبنانی نیز اعلام کردند که ۴ فروند هواپیمای گشت زنی آمریکا در زمان وقوع دو انفجار بیروت در فضای این شهر در حال پرواز و جاسوسی بوده اند.نکته قابل تامل تر این که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این انفجار گفته است که "با تعدادی از ژنرال‌ها صحبت کردم و آنها به من گفتند که انفجار بیروت اینگونه به نظر می‌رسد که ناشی از انفجار یک بمب بوده و این انفجار همچون یک حمله به نظر می‌ رسد".

موضوع دیگر این که برخی رسانه های لبنانی و شبکه های اجتماعی این کشور تصاویری را از لحظه دو انفجار پخش کرده اند که از سمت جنوب بندر بیروت یک شیِ متحرک (احتمالا موشک) در حال اصابت به این بندر می باشد.

اهمیت بندر بیروت

روزنامه الاخبار چاپ لبنان درخصوص اهمیت بندر بیروت می نویسد، بندر بیروت روزانه با ۳۰۰ بندرگاه جهانی در تعامل بود و سالانه پذیرای حدود سه هزار کشتی بوده که عمده صادرات و واردات لبنان از آن صورت می‌گرفت. بیشتر کالاها و مواد وارداتی از جمله غذا، مواد اولیه، دارو و ابزارهای برقی از طریق این بندر وارد لبنان می‌شد و این بندر، بخش اصلی توانمندی لبنان در ذخیره‌سازی است، زیرا انبارهای بزرگی در آن وجود داشت که کالاهای مختلفی در آن ذخیره می‌شد. یعنی باید گفت که لبنان امروز مهمترین ورودی کالاهای خود را از دست داده و فعلا نمی‌تواند کالاهای مورد نیاز خود را به سرعت وارد کند، هر چند بندر طرابلس در شمال این کشور از سوی مقامات لبنانی برای ورود کالاها به طور موقت در نظر گرفته شده است. تمامی سیلوهای گندم این بندر نابود شده است؛ ۹۰ درصد از گندم مصرفی این کشور وارداتی بوده و اکثر آن از طریق ترمینالی انجام می‌شده که در قلب این انفجار قرار داشته است.

حکم امهز کارشناس لبنانی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه پیرامون نقش آمریکا یا طرف های دیگر در انفجار بندر بیروت گفت: تاکنون هیچ گونه دلیلی که تأیید یا احتمال دهد که حملات موشکی یا هوایی موجب این انفجار شده وجود ندارد.

وی ادامه داد: آنچه امروز به احتمال زیاد مشخص شده به دلیل سهل انگاری و مسامحه بوده، بنابراین باید منتظر بمانیم تا تحقیقات پایان یابد.

ریحانه مرتضی خبرنگار الکوثر نیز در این باره گفت: در حال حاضر هیچ اطلاع دقیقی از دلایل این فاجعه در دست نیست .فقط آن چیزی که می دانیم این فاجعه یک آتش سوزی در بندر بیروت باعث شده یک انبار پر از آتشبازی منفجر شود.

وی در رابطه با برخی از گمانه زنی ها در این انفجار گفت: برخی از منابع و کارشناسان اعلام کردند ممکن هست این انفجار بزرگ ناشی از انفجار مواد منفجره باشد البته این کلیات ما جراست  ولی هنوز خبر دقیقی درباره دلایل اصلی این انفجار وجود ندارد.

سلیم المنتصر کارشناس یمنی  در گفت و و با خبرنگار بین الملل حوزه با اشاره به انفجار بیروت گفت: انگشت اتهام به شکل جدی در انفجار بیروت به اقدام موساد رژیم صهیونیستی متوجه است و در فیلمی که از لحظه انفجار منتشر شده تصویری که نشان می دهد، جسمی شبیه موشک است به طور سریع بر آن مکان اصابت کرده، مشاهده می شود. همچنین دلایل دیگری که اشاره به دست داشتن صهیونیست ها در این هجوم دارد.

وی ادامه داد:  بسیج کردن گسترده ارتش صهیونیستی در مرز با لبنان و هشدار مقامات صهیونیستی  به اعلام حالت  اضطراری و ورود شهروندان صهیونیستی به پناه گاه ها از جمله اقداماتی است که در روزهای قبل از انفجار بیروت رخ داده و ، ما تهدیدهای مستمر صهیونیستی علیه لبنان و حملات مداوم علیه سایت های حزب الله در سوریه را نیز فراموش نمی کنیم.

کارشناس یمنی گفت: تمام این عوامل انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه می رود و به طور طبیعی آمریکا در پشت آن است و دلیل همه این ها تمایل صهیونیست ها و سوء استفاده ازآخرین دوره ریاست جمهوری ترامپ است که به احتمال زیاد ممکن هست که دیگر برای دور دوم انتخاب نشود و شعله های جنگ را با دشمنان رژیم صهیونیستی مشتعل کند.

ترامپ به دنبال شعله ور کردن جنگ در منطقه است

المنتصر گفت: از نظر پشتیبانی نظامی ، این امر تحت حمایت ترامپ تضمین خواهد شد و از طرف دیگر، ترامپ به دنبال این است که جنگی با یک کشور از هر طریقی به راه بیاندازد ، تا به منظور اعلام وضعیت اضطراری در ایالات متحده آمریکا به دلیل جنگ ، انتخابات را به تعویق اندازد و دوره ریاست جمهوری اش را طولانی تر کند و این بهترین دلیل بر این گفته ترامپ است که بر فرضیه حمله به بیروت  تاکید کرد ، اگرچه مقامات رسمی لبنان هنوز کسی را متهم نکرده اند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد جواد خلیلی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    1 1
    برای یک رسانه با نام حوزه زیبنده نیست یاداشت های مبتنی بر توهمات را منتشر کند کسی در دشمنی اسرائیل تردید ندارد اما اولا فیلم مورد ادعا این یادداشت فیک است فیلم اصلی فاقد اصابت شی پرنده است و اصلا موبایل ها توان فیلم برداری از اصابت موشک را ندارند ثانیا تمام دیتای ارائه شده همگی گمانه زنی های بی دلیل است. اقلا یک نیم درصد احتمال بی‌کفایتی و عدم رعایت موارد ایمنی و ساختار فاسد اداری لبنان را هم لحاظ کنید که بعدا که خود حزب الله و دولت لبنان علت اصلی واقعه را منتشر کردند شرمنده و مضحکه عام و خاص نشوید
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      امکان نداره که پهباد باشه ؟
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    عالی بود. ممنون
  • ستاره شب شکن IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    توتئه قحطی گندم تو ایران و عراق و لبنان کلید خورده. وتا الانم موفق بودن... چندماه دیگه ببینیذ
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 1
      به حول و قوه الهی نخواهند توانست بشرط آن که ما مداومت بر قرائت دعای طلب باران (۱۹ صحیفه سجادیه) را وا ننهیم و نهی از منکرمان به میزان ممکن دنبال کنیم إن شاء الله .
  • یامهدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    باسلام درمورد علت انفجار بیروت شفقنا یک مطلب دیگری را دارد گوشزد میکند و آن فیلم لحظه اصابت موشک را تکذیب کرده.ولی در اینجا مطلب دیگری نوشته شده بود.