پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا بازدید از واحد خبر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با حضور در واحد خبر صدا و سیمای مرکز قزوین از تلاش های خبرنگاران تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، به مناسبت روز خبرنگار، با غلامرضا کشاورز، معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز قزوین دیدار و گفتگو کرد.

مدیرحوزه علمیه قزوین در این دیدار با بیان اینکه خبرنگار باید امانتدار باشد و آنچه را که اتفاق افتاده با صحت و دقت انتشار دهد، اظهار کرد:  خبرنگاران واقعی در صف نخست مقابله با این تهاجم دشمن قرار دارند و به واسطه رسالت خطیر و حساسی که برعهده دارند، نقش سازنده و مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه به ویژه اعتلای فرهنگ دینی ایفا می کنند، لذا اصحاب رسانه در مخابره اخبار دقت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت تبدیل شدن به خبر و اطلاع رسانی به جامعه دارد. عنوان کرد: داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت به عنوان سه اصل مهم کار خبری بتواند موفق عمل کند.

وی اظهارکرد: امروزه در عصر انفجار اطلاعات دیگر این حقیقت به خوبی اثبات شده است که از نظر کارکردهای آموزشی، رسانه ها سهم و نقش قابل ملاحظه ای در انتقال میراث فرهنگی و فکری بشری در میان ملل و انسان ها دارا هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها از ابزار مهم اطلاع رسانی و مقابله با دشمن در جنگ های سخت و نرم هستند و با توجه به اهمیت رعایت اصول پدافند غیرعامل در آن ها، کارشناسان تهیه نقشه راه در این زمینه را لازم می دانند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خبرنگاری شغلی حساس، تأثیرگذار و بسیار حیاتی است و خبرنگاران با برخورداری از جسارت، شجاعت، صداقت و امانت داری رسالت سنگینی به دوش دارند؛ آنها با قلم خود می توانند تاریخ درخشان انقلاب را به نسل امروز منتقل کنند و افتخارات مردم ایران را در برابر همگان به تصویر بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ضمن قدردانی از انعکاس برنامه ها و اخبار حوزه علمیه در شبکه استانی مرکز قزوین بیان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت های فراوان و بالقوه ای در بخشهای مختلف است که می شود گزارش هایی از سوی خبرنگاران تهیه و در شبکه های مختلف رسانه ملی پخش کرد.

وی افزود: استان قزوین در رابطه با علما، مدارس علمیه متعدد، تاریخ و فرهنگ و آثار باستانی و صنعت و محصولات کشاورزی دارای پتانسیل ارزشمندی است که توجه ویژه خبرنگاران واحد خبر را می طلبد.

در ادامه غلامرضا کشاورز، معاون اطلاعات و اخبار صدا وسیمای مرکز قزوین  گزارشی از فعالیتهای این معاونت ارائه داد.

در پایان مدیر حوزه علمیه قزوین از معاون اطلاعات اخبار صدا وسیمای مرکز قزوین تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha