جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودیی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امسال با توجه به بیماری کرونا باید در برگزاری عزاداری محرم به دقت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، ظهر امروز در دیدار با مسئولان هیئت های مذهبی سنندج اظهار داشت: مومنین و دلسوختگانی که در تشکل های مذهبی برای اقامه عزای حسینی شرکت می کنند باید نسبت به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه امروز حوزه فعالیت های مذهبی در سطح کشور بسیار گسترده تر از گذشته شده است تا جایی که شاهد حضور جهادی این عزیزان در رزمایش کمک مومنانه در سراسر مملکت به ویژه در استان کردستان بودیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه تشکل ها و هیئت های مذهبی در کشور بسیار برجسته است، گفت: هیئت ها و تشکل های مذهبی با توجه به فلسفه وجودی که دارند نقش اصلی در انتقال مفاهیم اسلامی به نسل جوان و نوجوان را بر عهده دارند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد کرد: یکی دیگر از مواردی که باید بدان توجه کنیم این است که کار هیئت ها و تشکل های مذهبی تنها  اقامه عزا نیست، بلک باید در اعیاد زمینه ساز نشاط اجتماعی در سطح جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: زیربنا و بستر تشکیل هیئت های مذهبی انجام امور معنوی و اجرای دستورات دینی و الهی است که باید در جامعه اسلامی اجرا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا باید در برگزاری مراسم های عزاداری همانند محرم و... به دقت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران رعایت شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیرخم بیان کرد: از هیئت ها و تشکل های مذهبی درخواست داریم که برای این عید بزرگ برنامه های شاد و مفرح خوبی برای جوانان و نوجوانان ترتیب دهند تا زمینه شادی در این روز مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha