پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احمد فرخفال

حوزه/ بیان این شبهه و ایده شوم و استعماری این که اسلام ربطی به حکومت ندارد، این با هدف انهدام دین و افیون بودن اسلام صورت می گیرد. اما دین روز به روز در حال تعالی است چون محتوای آن به روز است وبرای همه زمانها ارائه شده وهرگز کهنه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: اسلام  دین کامل  و جامع است که در همه ابعاد فردی و اجتماعی برنامه های متناسبی با زمان و مکان برنامه ارائه کرده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه، با بیان این که این دین به حدی کامل است که فرمود الیوم اکملت لکم دینکم و...؛ افزود: انسان موجودی است که با دو موضوع فردی و اجتماعی وظائفی به عهده اش گذاشته شده و اگر بنا است به عنوان موجود اجتماعی زندگی سالم داشته باشد، این نیاز به حکومت و نظام دارد و اسلام نمی تواند برای جامعه سالم سفارش کند، ولی برنامه ای برای آن ارائه نکند. روز غدیر خم ارائه الگوی جامعه صحیح برای جامعه سالم است.

این استاد حوزه بیان داشت: در غدیر اتفاقی که افتاد، این بود که پیامبر(ص) آن دین کامل که کمال همه ادیان در آن بود، بیان کرده، ولی محور انسجام بخش دین، در روز غدیر خم رقم می خورد. ولایتی که پیامبر در روایت متعدد گفتند هیچ وظیفه ای به اهمیت وظیفه ولایت به عهده ام گذاشته نشده است.

وی اظهار داشت: «حضرت محمد(ص) فرمود،آنچه به من پیامبر به طور ویژه تأکید شده»، بحث ولایت است. شخصیتی که توانسته امت اسلام را در مباحث فردی و اجتماعی هدایت کند. اما آن کسانی که تحقیق شان محدود است و یا تحت تاثیر القائات دشمن قرار دارند، می گویند اسلام نیاز به حکومت داری ندارد و باید تنها احکام دین را بیان کند، اینها بیایند به فرهیختگان بگویند آیا ممکن است که مسئولان دین فقط احکام دین را بگویند و کسی دیگر مجری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در روایتی امام صادق(ص) فرمود، در جامعه ولی فقیه و حاکم اجرایی و طبیب جسمی نیاز است وهمه آنها تحت ولایت می باشند و رأس حاکمیت نظام باید کسی باشد که متصل به خدا باشد یعنی امام معصوم. که علامه طباطبایی می گوید عطف أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ یعنی امام معصوم یعنی امام علی تا امام مهدی. بعد از غیبت همه چیز تمام نشده است، خود حضرت امام مهدی فرمودند در زمان غیبت باید سراغ کسانی رفت که فهم دقیق از کلام ما دارند یعنی ولی فقیه جامع الشرایط و نائب عام.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز ملت ایران در همه صحنه به واسطه نقش ولایت فقیه پیروز خواهد بود و تا کنون در انقلاب این گونه بوده است. ۴۰ سال دشمن برای از بین انقلاب نقشه می کشد، ولی به پشتوانه ولایت فقیه تا کنون خنثی شده و از این به بعد نیز این چنین خواهد بود.

این استاد حوزه بیان داشت: نقش ولایت یعنی تحقق رسالت پیامبر در روز غدیر خم با محوریت امام معصوم از سوی خدا برای پیامبر بیان شد و این مسئله اتفاقی  در میان عامه و خاصه است. بنابراین بیان این شبهه و ایده شوم و استعماری این که اسلام ربطی به حکومت ندارد، این با هدف انهدام دین و افیون بودن اسلام صورت می گیرد. اما دین روز به روز در حال تعالی است چون محتوای آن به روز است و برای همه زمانها ارائه شده و هرگز کهنه نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha