جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید سعید غدیر خم

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی بزرگداشت بزرگداشت غدیر را عبرتی برای آینده‌ها دانست و تصریح کرد: مسیر ولایت و امامت ادامه دارد و نباید اجازه بدهیم در تاریخ بار دیگر تنهایی حضرت علی علیه السلام ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، آرزو جعفرپور امرز در مراسم گرامیداشت غدیر که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: ماه ذی الحجه به دلیل این که بیشتر مناسبت‌هایش مربوط به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام است به ماه ولایت مشهور شده است و اعطای انگشتر در نماز؛ اعطای فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها، و نزول آیه ولایت و سوره هل اتی در همین ماه اتفاق افتاده است و در روایتی امام رضا علیه السلام عید غدیر را سه روز اعلام کردند و فرمودند سه روز این روز را تجلیل کنید و همچنین فرمودند غدیر در آسمان‌ها از زمین مشهورتر است.

وی ادامه داد: در روایات تعابیر بسیاری در مورد روز غدیر دارد که عید بشارت، تزکیه، عید مهربانی، و روز عبادت و پاکسازی، عید تثبیت اصل امامت و ولایت و عید پویایی و زنده بودن اسلام در همه عصرها از جمله تعابیر در مورد عید غدیر است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی در ادامه به بیان اهمیت غدیرخم اشاره کرد و بیان داشت: غدیر مهم‌ترین اعتقاد شیعه است و با آن اصل امامت و لایت تثبیت شده است و هر آنچه داریم از غدیر به دست آمده و لازم است هر چه باشکوه‌تر مطرح شود.

وی افزود: امامت تنها در غدیر مطرح نشده است، بلکه با دستور خدای متعال در آن روز اعلان عمومی شده است. غدیر تنها یک روز نیست بلکه یک تفکر است و لازم است به صورت درست و محکم از آن تجلیل شود.

جعفرپور، بزرگداشت غدیر را عبرتی برای آینده‌ها دانست و تصریح کرد: مسیر ولایت و امامت ادامه دارد و نباید اجازه بدهیم در تاریخ بار دیگر تنهایی حضرت علی علیه السلام ثبت شود و تجلیل از غدیر برای جلوگیری از مظلومیت دوباره ولایت است.

وی، پیروان تفکر غدیر را شاگردان مدرسه امامت و پیروان مکتب شفافیت و مطالبه عنوان کرد و گفت: اگر از اصرار داریم که غدیر را بزرگ بداریم برای روشنگری است و اگر از غدیر که سند حقانیت اسلام است، غافل شویم ضربه سختی خواهیم خورد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی اضافه کرد: خدای متعال در روز غدیر با انتصاب حضرت علی (ع) به امامت، دین را کامل کرد و همین روز موجب چشم روشنی و خوشحالی و شادی اهل بیت است. در این روز پیامبر اسلام به دستور خدای متعال امام علی را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha