سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 913311
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
عمامه گذاری

حوزه/ به مناسبت ایام عید غدیر خم ۱۱ نفر از طلاب خراسان جنوبی ملبس به لباس روحانیت شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، مراسم عمامه‌گذاری طلاب بیرجندی، با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه و مدیریت خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی و اساتید حوزه، در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی، مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، لباس روحانیت را نماد سربازی امام عصر(عج) دانست و گفت: طلاب امروز باید بدانند که لباس روحانیت نماد اسلام، شیعه، روحانیت و علمای ربانی است.

وی ادامه داد: لباس و شخصیت یک روحانی در جامعه بیانگر اخلاق، ادب، علم و معنویت است و طلاب باید بعد از پوشیدن این لباس مقدس مراقب باشند موجب لکه دار شدن آن نشوند.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) بیرجند با بیان اینکه روحانیت وظیفه هدایت و پاسخ به شبهات مردم را دارد، تصریح کرد: طلاب باید این سخن را سرمشق خود قرار دهند که تنها ملبس شدن به لباس پیغمبران و امامان کافی نیست؛ بلکه یک مبلغ باید احکام و معارف دین را بداند و پاسخگوی شبهات باشد.

حجت الاسلام طیبی به جایگاه روحانیت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیون باید با حفظ شأن و جایگاه لباسی که بر تن دارند نسبت به شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی پاسخی قانع کننده، داشته باشند.

وی روحانیون را پرچمداران نظام اسلامی دانست و افزود: جامعه روحانیت با خودسازی باید به دنبال حرکتی مؤثر برای اصلاح برخی الگوهای نادرست در جوامع اسلامی باشد.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) بیرجند به آیین تلبس طلاب اشاره و تاکید کرد: طلاب واجد شرایط با توجه به آئین نامه تلبس، پس از گذراندن کارگاه تجوید، آداب طلبگی، اخلاق و زی طلبگی، بایدها و نبایدهای لباس مقدس روحانیت و مصاحبه، مجوز تلبس را اخذ می کنند.

حجت الاسلام طیبی با بیان اینکه ۱۱ نفر از طلاب بیرجندی در این مراسم معمم شدند، گفت: این مراسم با توجه به شیوع کرونا و شرایط جامعه با شرایطی خاص و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

پایان خبر/ ۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha