پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 913581
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
دو قهرمان مسلمان حمله به مسجد نروژ، مدال شجاعت گرفتند

حوزه/ در نخستین سالگرد حمله به مسجد نروژ، دو نمازگزار سالمند که با از خودگذشتگی، مانع از خونریزی در مسجد شده و فرد مهاجم را خلع سلاح کرده بودند، طی مراسمی مدال گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  norwaytoday، در نخستین سالگرد حمله به مسجد شهرستان بروم در نروژ، دو مسلمان سالمند که با ازخودگذشتگی نقشه مهاجم سفید پوست را خنثی کردند، موفق به دریافت مدال شجاعت شدند.

محمد رفیق و محمد اقبال، دو نمازگزاری بودند که در روز حمله فیلیپ مانشس، مهاجم نژادپرست به مسجد النور در نروژ، وی را خلع سلاح کرده و در این راستا مجروح شدند. آن‌ها طی مراسمی که دیروز در تالار شهرداری برگزار شد از ایسلین نیبو، وزیر تجارت و صنعت، مدال دریافت کردند.

نیبو گفت: در لحظه‌ای که بیشترین اهمیت را داشت، آن‌ها خودشان را جلو انداختند تا جلوی خونریزی بیشتر را بگیرند و از یک حمله بسیار بدتر به مسجد جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مدال بسیار نادر است که نشان می‌دهد کاری که رفیق و اقبال انجام دادند چقدر خارق العاده بوده است.

این مدال که به نجبا و اشراف داده می‌شود به عنوان مدالی برای نشان دادن عمل شرافتمندانه برای نجات جان انسان‌ها یا کارهای خیر مشابه است که فرد به خاطر آن جانش را به خطر انداخته است.

همانطور که دولت نروژ، تابستان امسال رسما اعلام کرده بود، محمد رفیق به خاطر عمل نجات بخش فوق العاده برجسته مدال طلا به دست آورد، در مقابل محمد اقبال مدال نقره گرفت زیرا با تلاش قاطعانه توانست بر فرد مهاجم غلبه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha