پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مباهله

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با اشاره به فضائل اهل بیت (ع) گفت: آیه مباهله دلیل روشن حقانیت اهل بیت و برترری آن‌ها نسبت به دیگران است.

کیمیا خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به آیه مباهله و فضیلت اهل بیت (ع) اظهار داشت: ماجرای مباهله از آن جهت که دلیلی بر فضیلت و برتری اهل بیت (ع) و امامت بلافصل امام علی علیه السلام است، دارای ارزش و اهمیت زیادی می‌باشد.

وی به واقعه و تاریخ وقوع ماجرای مباهله اشاره کرد و گفت:در سال عام الوفود وقتی پیامبر اسلام (ص) طی نامه‌ای مسیحیان را به اسلام دعوت کردند، بزرگان مسیحیت افرادی را به عنوان نماینده نزد رسول خدا فرستادند تا از نزدیک با پیامبر(ص)، مذاکره کرده و دلیل نبوت او را مورد بررسی قرار دهند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ تصریح کرد: نجرانیان طی جلساتی که با رسول خدا داشتند درباره حضرت عیسی (ع) بحث کرده و در مورد ایشان از پیامبر اسلام سوال کردند و حضرت هم از حضرت عیسی به عنوان بنده و پیامبر خدا یاد کرد و مسیحیان که قائل به ربوبیت ایشان بودند و او را فرزند خدا می‌دانستند، از پاسخ به این استدلال او، درمانده و به انکار شدید آن پرداختند تا آنجا که حضرت محمد (ص) از رفتار آنان به ستوه آمده و سپس به فرمان خداوند، آنان به مباهله دعوت شدند.

وی بیان داشت: مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه در بیابانی در اطراف مدینه به وقوع پیوست و وقتی مسیحیان، همراهان پیامبر را دیدند از مباهله هم درماندند و از آن امتناع کرده و عده‌ای اسلام آوردند و برخی هم به دادن جزیه راضی شدند و این گونه حقانیت پیامبراسلام به اثبات رسید.

خیری به تبیین آیه مباهله پرداخت و گفت: آیه ۶۱ سوره آل عمران از رروشن‌ترین دلائل حقانیت اهل بیت (ع) و امیرالمؤمنین است که در آن رسول اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان «أنفسنا» و حضرت زهرا (س) مصداق «نسائنا» و امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) را به عنوان مصادیق «أبناءنا»، به میدان مباهله برد و با این کار، بار دیگر نشان داد که اهل بیت افضل و برتر از دیگران هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha