یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ناتوانی آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور اظهار کرد: آمریکا با این همه ادعا در این باره بسیار ضعیف عمل کرد هرچند ما دوست نداریم مردم گرفتار چنین بحرانی شوند، اما حکومت آمریکا بسیار ضعیف عمل کرد. این در حالی است که مردم ما با وجود تحریم‌ها از هیچ کمکی در راستای مقابله با شیوع این ویروس دریغ نکردند و با پیروی از مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده و ضعیف، رسالت خود را به انجام رساندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در «کنگره ملی الماس‌های درخشان» که همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت موسسه فرهنگی پیام آزادگان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و آزادگان گفت: آزادگان عزیز بهتر از هر کسی می‌توانند دوران اسارت اهل بیت امام حسین (ع) را درک کنند. آنها به اهل بیت (ع) اقتدا کردند و در مقابل شکنجه‌های دشمن بعثی مقاومت کردند. این استقامت و صبر آزادگان کشورمان زبانزد است.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا کشور و مردمی مثل ایران و مردم آن را پیدا نمی‌کنیم که اینگونه در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاومت کنند. ما باید با افتخارات‌مان زندگی کنیم و نباید اجازه دهیم گرد فراموشی بر این افتخارات بنشیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی اظهار کرد: مسئولان مرتبط با بحث فرهنگ ایثار و شهادت توجه کنند که ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و آزادگان را به نسل آینده منتقل کنند. این فرهنگ باید در دانشگاه‌ها، مدارس و منابع مدام بیان شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ورود انقلاب به چهل و یکمین سال خود گفت: در این سال‌ها مردم ایران حوادث زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و زحمات زیادی را در راستای حفظ انقلاب و نظام متحمل شده‌اند،‌زیرا روز و شبی نیست که یک دشمن جانی به نام آمریکا و اذنابش برای این ملت توطئه‌چینی نکنند. بزرگترین دشمن ما آمریکا است و از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه‌ها و دشمنی‌های زیادی را از طرف این دشمن جانی شاهد بودیم. این دشمنی‌ها از اول انقلاب با تحریک قومیت‌ها و تشکیل گروهک‌ها شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشورمان گفت: هرچند وظیفه قانونی دفاع از کشور برعهده نیروهای مسلح است، اما وقتی حضرت امام خمینی (ره) فرمان دادند مردم برای دفاع از کشور به جبهه‌ها بروند سیل خروشان مردم از سنین مختلف در این دفاع مقدس حضور یافتند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های مختلف علیه ملت ایران در طول سالیان گذشته توسط آمریکا، تصریح کرد: مقاومت مردم ایران در سال‌های گذشته شکست سختی را بر آمریکا وارد کرد. همان‌طور که اخیرا شاهد بودیم آمریکای جنایتکار می‌خواست با بهره‌گیری از دوستان خود بتواند ادامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران را در شورای امنیت تصویب کند، اما به جز یک کشور، کشور دیگری با آن همراه نشد و این بزرگترین شکست آمریکا طی ۷۵ سال گذشته بود که آبروی نداشته‌اش را برد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ناتوانی آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور اظهار کرد: آمریکا با این همه ادعا در این باره بسیار ضعیف عمل کرد هرچند ما دوست نداریم مردم گرفتار چنین بحرانی شوند، اما حکومت آمریکا بسیار ضعیف عمل کرد. این در حالی است که مردم ما با وجود تحریم‌ها از هیچ کمکی در راستای مقابله با شیوع این ویروس دریغ نکردند و با پیروی از مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده و ضعیف، رسالت خود را به انجام رساندند.

وی در پایان گفت:‌ راز استقامت و پیروزی مردم ایران وفاداری به نظام و وجود رهبری مقتدر انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha