پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محسن سعیدی

حوزه/ یکی از کارشناسان دینی گفت: اهل‌بیت(ع) نسبت به شعر و مرثیه‌خوانی در خصوص واقعه کربلا عنایت و اهتمام ویژه‌ای داشتند و مادحین و مرثیه‌خوانان باید اشعار حسینی را باهمان سبک سنتی در مجالس عزاداری ترویج دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی عصر چهارشنبه در آستانه آغاز ماه محرم‌الحرام در حرم بانوی کرامت گفت: توصیه و تأکید حضرات معصومین در خصوص عزاداری سید الشهداء برای این است که از هر فرصتی استفاده می‌نمودند که اصل واقعه کربلا زنده نگه داشته شود چراکه وقتی نهضت عاشورا احیاء شود در حقیقت دین اسلام احیا شده است.

وی افزود: زیارت سید الشهداء آثار و برکات بسیار فراوانی دارد و نشانه بیعت با امام حسین علیه‌السلام و زمینه‌ساز تهذیب نفس است و باعث تحول درونی انسان می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: انجام واجبات و دوری از محرمات و معاصی تنها یکی از آثار و برکات زیارت سید الشهداء و دیگر اهل‌بیت(ع) است و اصل زیارت امام حسین علیه‌السلام یک فریضه‌ای است که انسان باید انجام دهد.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) نسبت به شعر و مرثیه‌خوانی در خصوص واقعه کربلا عنایت و اهتمام ویژه‌ای داشتند و مادحین و مرثیه‌خوانان باید اشعار حسینی را باهمان سبک سنتی در مجالس عزاداری ترویج دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: استفاده از تربت کربلا همواره مورد توصیه اهل‌بیت(ع) بوده است و تأکید داشتند به هنگام نماز از مهر تربت استفاده شود و داشتن تسبیح تربت انسان را در زمره ذاکرین قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: توصیه و تأکید بسیار اهل‌بیت(ع) در خصوص برپایی مراسمات عزاداری نشان‌دهنده اهمیت موضوع است و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا باید مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشکوه خاصی برگزار شود تا به برکت عزاداری، این ویروس از بین رود.

سعیدی اظهار کرد: در مجالس حسینی باید شور و شعور باهم باشد و نشستن پای منابر و سخنرانی جهت افزایش معرفت حسینی امری ضروری است.

وی تأکید کرد: معرفت آموزی و معرفت افزایی حسینی در پای منابر و سخنرانی کسب می‌شود و باید عزاداران هم در سخنرانی و هم در مرثیه‌خوانی و مصیبت‌خوانی شرکت نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: توصیه اهل‌بیت(ع) نسبت به گریاندن و گریه نمودن و اشک ریختن در مصائب امام حسین علیه‌السلام باید موردتوجه جدی واقع شود؛ چراکه اشک ریختن در عزای سید الشهداء دارای آثار و برکات فراوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha