یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 915729
۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
اینستا

حوزه/ وزن شخصیت شما به اندازه وزن نمازتان است. خواندن نماز صحیح و اول وقت سخت نیست و در اختیار ما هست. این حداقلی کاری هست که ما در مورد نمازمان می توانیم بکنیم. کار های بیشتری هم می‌توان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه‌ای مجازی که آثار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جاودان را منتشر و مجالس وی را اطلاع‌رسانی می‌کند، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مطلب۱: تقوا و جبران گذشته
اگر گفته می شود تقوا داشته باشید بدانید این ثمر دارد و آن این است که ممکن است نسیم رحمت خدا بر سرنوشت شما بوزد. اگر این نسیم بوزد، خوشبختی به همراه دارد و خوشبختی به دنبال دارد.
اگر مواردی از خرابی های گذشته به یادت آمد وآنها را درست کردی، موارد دیگر به یادت می آید. این قانونش است. اگر آدم بکوشد برای جبران خرابی ها، راه های تازه ای برایش باز می شود.
اگر آدم هیچ خرابی نداشته باشد، در آینده عالم آخرت که آن می ماند و انتها ندارد، اون آینده اش همه اش آباد می شود. این یک حرف به اندازه تمام زندگی است از الان تا ابدیت.

مطلب۲: وزن شخصیت به اندازه نماز
وزن شخصیت شما به اندازه وزن نمازتان است. خواندن نماز صحیح و اول وقت سخت نیست و در اختیار ما هست. این حداقلی کاری هست که ما در مورد نمازمان می توانیم بکنیم. کار های بیشتری هم می توان کرد. اگر شما چشمتان را کنترل کنید و مواظبت کنید، وزن نمازتان بیشتر می شود. مواظبت از چشم، مواظبت از زبان اینها برای شما نماز مطلوب می آورد و وزن شخصیت شما بیشتر می شود. گریه بر امام حسین هم اگر از دل باشد، از این جنس اعمال است.
عبادت از روی حب است قیمت دارد. نبی مکرم به نماز می ایستاد «حتّی تورم قدماه» تا اینکه دو پای مبارکش ورم می کرد. ایشان از روی شکر نماز می خواند.اینکه خدا را عبادت کنیم، چون خدا را اهل و شایسته عبادت می دانیم، این نماز قیمت ندارد، بی قیمت است نمی شود روی آن ارزشی گذاشت.

مطلب ۳: غلبه امام حسین
بنی امیه آمده بودند که بساط اسلام را جمع کنند. به خصوص معاویه که می خواست اسلام را از ریشه بکند. معاویه یادش نمی رفت که در ماجرای جنگ بدر برای حفظ این دین پدربزرگش را کشته بودند. امام حسین قیام کرده بود که نگذارد اینها اسلام را ازبین ببرند. مقابله امام حسین با یزید، مقابله با ظلم بود به این معنا که این ظلم ریشه کن کردن اسلام بود.
از امام سجاد سوال شد: چه کسی در این جنگ (واقعه کربلا) پیروز شد؟ ایشان فرمودند: صبر کن ظهر شود و اذان و اقامه بگویند آن وقت می فهمی که چه کسی پیروز شد. هنوز نام رسول خدا بر ماذنه ها هست و دین باقی مانده. این یعنی سید الشهدا غلبه کرد و به هدف خود رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha