پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی عباسی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت:جامعة المصطفی یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در اختیار نظام اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، جامعه المصطفی را در طراحی و ارائه بسیاری از رشته‌های تحصیلی پیشگام دانست  و اظهار داشت: جامعةالمصطفی بخش بین‌المللی حوزه علمیه قم به شمار می‌رود.

رئیس جامعه المصطفی  ادامه داد: حوزه علمیه قم پیش از انقلاب، تعداد محدودی طلبه از کشورهای دیگر داشت. پس از انقلاب، تحول بسیار گسترده‌ای در این زمینه رخ داد و افراد فراوانی به عشق انقلاب اسلامی، به سمت حوزه علمیه قم آمدند و ضرورت داشت سامان‌دهی ویژه‌ای در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به تأسیس شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی به دستور امام خمینی(ره) و مسئولیت آن در این زمینه، گفت: این شورا در قالب مرکز جهانی علوم اسلامی و در ادامه، سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور به فعالیت پرداخت و در سال ۱۳۸۶ به دستور مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، این دو مجموعه تلفیق شد و جامعةالمصطفی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مجازی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، ضرورت دارد آموزش‌های مجازی، که دانشگاه مجازی المصطفی متولی این بخش در جامعةالمصطفی به شمار می‌رود، بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به گستره فعالیت جامعةالمصطفی در داخل و خارج از کشور ابراز داشت: بسیاری از دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی در مدارس و دانشگاه‌های جامعةالمصطفی در خارج کشور را اهل سنت تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه نمایندگی‌ جامعةالمصطفی در استان گلستان نیز به اهل سنت اختصاص دارد.

وی با اشاره به نمایندگی‌های منطقه‌ای جامعة‌المصطفی در جهان، بیان نمود: استفاده و بهره‌مندی از توانایی‌های دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، از موارد مدنظر مسئولان و تصمیم‌گیران جامعةالمصطفی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه فعالیت جامعةالمصطفی در هر یک از کشورها، براساس مجوزهای رسمی کشور مربوط است و مجوزهای رسمی در این باره اخذ شده است، گفت: جامعةالمصطفی در بسیاری از اتحادیه‌های دانشگاهی جهان عضویت دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به صدور مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم برای دانش آموختگان جامعةالمصطفی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، اظهار داشت: مدارک تحصیلی جامعةالمصطفی تقریباً در همه کشورهای دنیا مورد قبول است.

وی رشته‌های ارائه‌شده در جامعةالمصطفی را علوم اسلامی، علوم انسانی و رشته‌های مربوط به زبان و فرهنگ برشمرد و بیان کرد: جامعةالمصطفی در طراحی و ارائه بسیاری از رشته‌های تحصیلی پیشگام بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی، ضمن اشاره به سیاست‌های کلان جامعةالمصطفی اظهار داشت: تقریب مذاهب اسلامی و اهتمام به تقویت وحدت در جامعه اسلامی، از اولویت‌های جامعةالمصطفی به شمار می‌رود.

وی، در ادامه، با اشاره به ظرفیت‌های ویژه زبانی در اختیار جامعةالمصطفی، تصریح کرد: آموزش زبان فارسی، یکی از بخش‌های مهم در جامعةالمصطفی است؛ جامعةالمصطفی در کنار دیگر موارد مهم، نقش بی‌نظیری در آموزش و توسعه زبان فارسی دارد و در میان نهادهای متولی این امر، از نظر کمیت و کیفیت از جایگاه کم‌نظیری برخوردار است. موجب خرسندی است که افزون بر طلاب غیرایرانی، خانواده‌های آنان نیز زبان فارسی را فرامی‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در ادامه، از مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی سخن به میان آورد و با اشاره به فعالیت‌ این مؤسسه در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و ارائه فرصت‌های مطالعاتی به اندیشمندان سراسر دنیا، به انتشار بیش از دوهزار کتاب به زبان‌های گوناگون به همت مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی اشاره نمود و گفت: جامعةالمصطفی یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در اختیار نظام اسلامی قرار دارد.

در ادامه، آقای قاضی‌زاده هاشمی، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان و یارانشان و معرفی اعضای هیئت همراه، جامعةالمصطفی را باعث عزت انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در سراسر دنیا به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به نقش جامعةالمصطفی در آموزش و ترویج زبان فارسی در دنیا، گفت: ظرفیت‌های جامعةالمصطفی بسیار است و ضرورت دارد با ظرفیت‌های همسو در ایران تلفیق و بدین ترتیب، هم‌افزایی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه، با اشاره به لزوم تقویت جنبه‌های آموزش مجازی، خاطرنشان ساخت: افزون بر دانش‌پژوهان، لازم است خانواده‌های آنان نیز هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرند، زیرا تأثیرگذاری زیادی در جوامع مختلف دارند.

وی افزود: به‌هم‌پیوستگی توانمندی‌های نهادهای همسو، موجب حضور قدرتمند در عرصه‌های پیش رو خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی، در پایان، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان نظام اسلامی، جامعةالمصطفی به موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha