جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبکه دو

حوزه / همزمان با آغاز ماه محرم و سوگواری مسلمانان و شیعیان جهان در عزای سرور و سالار شهیدان، بسیاری از برنامه‌های شبکه دو سیما رنگ و بویی محرمی گرفته و پخش ویژه برنامه‌های گوناگونی همراه با مراسم مداحی و سخنرانی‌های مذهبی در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شبکه دو سعی دارد در ایام کرونایی، برای همه نوع موقعیت زمانی و شرایط حال و هوای مناسب و ویژه‌ای داشته باشد تا مخاطبان بتوانند با توجه به محدودیت‌های امسال برای حضور در مراسم‌های عزاداری، پای تلویزیون به اقامه عزای حسینی بپردازند. یکی از این برنامه‌ها، ویژه‌ برنامه «مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگرانی مریم نوابی‌نژاد است که با ساختار متفاوت خود، حال و هوایی دیگر به شبکه دو بخشیده است.

‌جواد فرحانی تهیه‌کننده برنامه «مکث» که پیش از این هم در ماه مبارک رمضان تجربه موفقی را پشت سر گذاشته است، گفت: از آنجایی که عزاداری برای سرور و سالار شهیدان قرن‌هاست که با خون و پوست مردم ایران و هر آزاده‌ای در جهان عجین شده است و مردم کشورمان نسبت به امام حسین (ع) ارادت خاصی و عشق وصف ناشدنی دارند، ما هم در رسانه همواره درصدد هستیم سهم کوچک خود را در برپایی عزای سالار شهیدان و یارای باوفای آن امام همام (ع) به کار ببندیم تا ان شاء الله اجری هم برای ما و آخرتمان باشد.

تهیه کننده برنامه «مکث» افزود: ما در ماه محرم امسال خواستیم با تهیه یک برنامه با شکل و حال و هوایی متفاوت، روحیه توسل به ائمه اطهار (ع) و شفاعت ایشان را با حضور مهمانانی از جنس اقشار مختلف مردم در داخل استودیو روایت کنیم.

وی افزود: سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود و با افرادی که به نوعی زندگی‌شان در ارتباط با حضرت سیدالشهدا (ع) و ایام محرم، با رخ دادهایی ویژه‌ای همراه شده است، گفتگو می‌کند.
تهیه کننده برنامه «مکث» افزود: این برنامه که از ابتدای ماه محرم به روی آنتن رفت در همین مدت کم ارتباط خوبی با مردم و عزاداران حسینی برقرار کرده است و شاهد بازخوردهای خوبی از سوی مردم هستیم.

تهیه کننده برنامه محرمی شبکه دو سیما گفت: «مکث» دارای بخش‌های متنوع و مختلفی است و سعی دارد روایتی متفاوت از توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه توسل به امام حسین علیه السلام را برای عزاداران حسینی بازگو کند.

وی تاکید کرد: در واقع در بخش اصلی برنامه ما میزبان افرادی هستیم که در مقطعی از زندگی دچار مشکلات و سختی‌هایی شدند که با توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع) توانسته اند با امید و سربلندی از این بحران عبور کنند و این تجربه خود را با حضور در برنامه با بینندگان به اشتراک می‌گذارند.

فرحانی با بیان این که شنیدن داستان‌هایی واقعی و ملموس برای همه ما که ممکن است در این شرایط یا مشابه آن قرار بگیریم امید، توسل، توکل و آرامش را می‌تواند تقویت کند، ادامه داد: برای جذابیت بیشتر دوربین برنامه «مکث» به سراغ محل زندگی یا کسب و کار مهمانان می‌رود تا تصویر واقعی از قصه شان را بازسازی و مستندسازی کنیم.
تهیه کننده برنامه محرمی «مکث» خاطرنشان کرد: در قسمت انتهایی برنامه با رسول نجفیان هستیم که در این بخش شعرهای عاشورایی و مرثیه سرایی سالار شهیدان با صدای ایشان بازخوانی می‌شود.

رسول نجفیان حدود ۲۵ سال درباره اصوات و مرثیه سرایی اقلیم‌ها و قومیت‌های مختلف ایران اسلامی تحقیق کرده است و مروری بر این اصوات و شعرهای عاشورایی را انجام می‌دهد.
مجریان برنامه در این فصل «مکث» پیام دهکردی، امین زندگانی، گلاره عباسی، گیتی خامنه، فرناز رهنما، کوروش سلیمانی و .. هستند.

مریم نوابی نژاد کارگردان برنامه، منصور نیک خواه کارگردان تلویزیونی است که ساخت تیتراژ ابتدایی برنامه را نیز انجام داده است.
برنامه «مکث» ویژه شب‌های ماه محرم ساعت ۱۹:۳۰ پیش از اخبار ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha