شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لطفی

حوزه/ لطفی در مراسم آغاز مرحله دوم پویش «ایران همدل»، گفت: مرکز جمع آوری نذورات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد لطفی، پیش از ظهر امروز در مراسم ایران همدل با تسلیت ایام محرم، ترویج فرهنگ حسینی را یکی از وظایف مردم عنوان کرد و با اشاره به اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت: استفاده معنوی و اجتماعی از سیره امام حسین (ع) در بخش مردمی و کمک به نیازمندان یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) استان بوشهر با تاکید بر احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان به ویژه در ماه محرم ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، مؤسسات نیکوکاری و نیز آستان قدس رضوی در طول سال تلاش می‌کنند که به سیره انبیاء و ائمه در کمک به نیازمندان کمک کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که این سنت حسنه و نذورات مردم در قالب‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد و مشکلی را ایجاد نکند.

لطفی با بیان اینکه ۷۲ مرکز جمع آوری نذورات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان ایجاد شده است گفت: ظرفیت نذورات در این مراکز بسته بندی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خمینی (ره) استان بوشهر نقش موکب داران، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی را در جمع آوری نذورات و انجام کار خیرخواهانه بسیار مؤثر دانست و گفت: امروز برای خدمت بیشتر به مردم به روحیه جهادی نیاز داریم و به مباحث دین و فرهنگ عاشورا بیشتر توجه کنیم.

وی با بیان این ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان است گفت: بنا داریم با کار فرهنگی اجتماعی از همین ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و کسانی که در حوزه نذر فعالیتی دارند می‌توانند در این حوزه نیز فعالیت خود را انجام دهند.

لطفی بیان داشت: دانش آموز نباید این دغدغه را داشته باشد که سال تحصیلی خود را چگونه سپری می‌کند و باید  به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نذورات به صورت هدفمند و موضوع محور انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha