پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضایت

حوزه/ استاد حوزه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که رضایت از تقدیر الهی برای انسان آرامش روحی و روانی را به دنبال دارد، گفت: چه بسا انسان‌هایی که به خاطر حرص و طمع داشتن ظواهر دنیا دچار اضطراب‌های روحی و روانی می‌شوند و افسردگی و ناراحتی و نا امیدی برای آن‌ها حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در پنجمین روز از عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به لزوم رضایت انسان در زندگی، اظهار داشت: رضایت در زندگی از پیام‌های مهم مکتب عاشورا است و بنابر آنچه که در تاریخ نقل شده است در روز عاشورا هر چه قدر فشارها و سختی‌ها بر اباعبدالله علیه السلام بیشتر می‌شد، رضایت الهی ایشان هم بیشتر نمایان می‌شد و دیگر اصحاب حضرت هم، چنین بودند.

وی با بیان این‌که رضایت از تقدیر الهی را قرآن از خصوصیات مؤمنین عنوان کرده است، ادامه داد: رضایت از زندگی به راضی بودن به قضای الهی تحقق می‌یابد، البته تلاش برای بهتر شدن شرایط زندگی را باید تا نهایت انجام داد، اما شکایت از خدا شایسته بنده مومن نیست.

استاد حوزه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که رضایت از تقدیر الهی برای انسان آرامش روحی و روانی را به دنبال دارد، افزود: چه بسا انسان‌هایی که به خاطر حرص و طمع داشتن ظواهر دنیا دچار اضطراب‌های روحی و روانی می‌شوند و افسردگی و ناراحتی و نا امیدی برای آن‌ها حاصل می‌شود.

محمدلو ادامه داد: رضایت از زندگی، با معرفت بیشتر نسبت به خدای تعالی و با عشق بسیار به اهل بیت عصمت و طهارت ایجاد می‌شود و هر چه قدر انسان نسبت به خداوند  شناخت عمیق داشته باشد، احساس رضایت و آرامش بیشتری می‌کند.

وی اظهار کرد: کسی که دنیا را گذرگاه بداند و به آن وابسته نیست و احساس رضایت بیشتری از زندگی دارد.

استاد حوزه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به آرامش عواملی چون معرفت به خدا، عشق به اهل بیت(ع)، شناخت دنیا و پستی و بلندی آن، نگاه واقع بینانه و مثبت به قضایا، داشتن روحیه شکرگزاری و صبر و تحمل و... اثرگذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha