جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرزامحمدی

حوزه/ سخنران و خطیب برجسته حوزوی تصریح کرد: یکی از مهم ترین عواملی که باعث ارتقای عزت و کرامت شیعه شده، توسل به حضرات معصومین(ع) و به خصوص سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت کف العباس(ع) که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما با توسل به ائمه اطهار(ع) به خصوص امام حسین(ع) کرامت یافته و عزیز می شویم و زمینه ای در ما شکل می گیرد که در برابر دشمنان اسلام و تشیع با قدرت و عظمت بیشتری عمل کنیم.

وی افزود: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) علاوه بر آن که باعث غفران الهی می شود، در رفع حوائج مسلمین و شیعیان نقش بسیار پررنگی دارد و در این میان نباید از اهمیت توسل به سید و سالار شهیدان و اولاد و اصحاب ایشان غافل شد.

وی همچنین با اشاره به این که قرآن کریم، کامل ترین نسخه شفابخش است که عمل به دستورات و آموزه های آن ضامن سعادت بشریت است، گفت: با نگاهی به آیات و روایات متعدد به اهمیت، ارزش و تأثیر فوق العاده مساله توسل پی می بریم و در ادعیه صادره از ناحیه معصومین(ع) به بهترین نسخه ها و راه های توسل به خدای متعال و شفیع قرار دادن اهل بیت(ع) در مسیر تقرب به درگاه الهی اشاره شده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که توسل به هیچ وجه بدعت نیست چون صاحب شریعت ما را به آن دعوت می کند و شرکت در این محافل عزاداری و به خصوص حضور در مشاهد مشرفه و حرم های اهل بیت(ع) مصداق بارز توسل است.

وی گفت: البته توسل اقسام مختلفی دارد از جمله توسل به اعمال صالح و مخلصانه و تقدیم آن ها به خدا، با این حال بهترین وسیله توسل قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام میرزامحمدی یادآور شد: امام علی (ع) قرآن را کتاب شفای نافع معرفی می فرماید و بر اهمیت فوق العاده این کتاب آسمانی در بحث توسل به خدا تأکید می کند و ما باید با تلاوت قرآن و عمل به آیات آن کاری کنیم که خدای ناکرده جزو کسانی نباشیم که در حق قرآن جفا کرده و آن را دچار مهجوریت نموده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha